در مسئله غزه، انگشت اشاره به سمت ایران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مسئله غزه، انگشت اشاره به درستی به سمت ایران است؛ نه از زاویه اینکه ما میدان را فرماندهی می‌کنیم بلکه از منظر بیداری و اندیشه‌ای که امام(ره) ایجاد کرد، هر کس متکی به خدا باشد قدرتمند است.

به گزارش ایمنا، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، امروز_ سه‌شنبه نهم آبان_ در اولین یادواره «شهدای جانباز ۷۰ درصد» که در مرکز همایش‌های وزارت نفت برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ جهاد فی‌سبیل الله، شهادت را به عنوان مرگی تاریخی و با عزت، در کام مردم غزه شیرین و آنها را قهرمان کرده است، حکمت در زبان آنها به دلیل توکلشان به خداست، بزرگی کار خانواده شهدا مانند شهادت است.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است که در محضر خانواده شهدا هستم، گفت: خانواده‌های جانبازان شهید دو اجر دارند؛ یک اجر مراقبت و نگهداری از جانبازان و اجر دیگر به خاطر بردباری در فراق شهید که بر اثر زخم ناشی از مجروحیت به شهادت رسیده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: بزرگی کاری که انجام دادید مثل شهادت است. اگر صبوری شما نبود، اینها در راه خدا جهاد نمی‌کردند. اگر ایثارگران ایستادگی و جانفشانی نمی‌کردند مذهب و تاریخ ما به یغما می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین شهدای دفاع مقدس زیر ۲۳ سال سن داشتند، ادامه داد: در یک دوره‌ای از تاریخ، مردم این سرزمین با دستان خالی و توکل به خدا با دشمن‌های تا بن دندان مسلح، جنگیدند و پیروز شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما در محاصره دشمن و در تحریم اقتصادی بودیم و سلاح‌هایی که از کشورهای غربی خریده بودیم را به ما تحویل ندادند اما رزمندگان با توکل به خدا دشمن میلیونی را به عقب راندند؛ مقابل ما نیروهای عراقی نبودند ما از چند کشور اسیر گرفتیم و ملت ما غفلت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان مردم فلسطین غفلت کردند، مدل دشمنان ایجاد رعب است. وارد یک روستا می‌شدند و کوچک تا بزرگ آنجا را می‌کشتند. اردوگاه‌ها در مصر، اردن و سوریه ایجاد شد. ماحصل اینها پنج میلیون فلسطینی بودند که پراکنده شدند. می‌توانستند بمانند و ایستادگی کنند. همانند ایستادگی که امروزه مردم غزه در مقابل اسرائیل دارند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: وصیت‌نامه شهدا را که می‌خوانیم، می‌بینیم، مربوط به یک نوجوان است اما انگار یک معلم بزرگ عرفان آن را نوشته، گویا این انسان خود را در مقابل درهای حکمت خدا قرار داده و این درها نیز به روی او باز و باعث شده شجاع شود، شخصیت‌های بی نظیری مانند حاج قاسم، این گونه بودند. این انسان بزرگ چیزی کم نداشت و قدرت پنج رئیس‌جمهور را داشت اما تشنه شهادت بود.

وی افزود: انسان از مرگ، گریزان است. بعضی‌ها چه فهم عمیقی از عالم دارند که عاشق شهادت می‌شوند. در شهادت دست انسان بازتر و پیام، رساتر می‌شود، بهترین مرگ شهادت است.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: دوبار در شورای امنیت، کشورهای مختلف می‌خواهند آتش بس اتفاق بیفتد، بعد کشورهای به ظاهر متمدن که برای مرگ یک دختر در ایران جنجال می‌کنند، آن را وتو می‌کنند. حتی حفظ ظاهر هم نمی‌کنند؛ اگرچه صحنه‌هایی که از فلسطین مشاهده می‌کنیم، دردناک است اما این صحنه‌ها نشان می‌دهد آنها آدمیت خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 700484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.