صادرات روزانه ۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: درهفت ماهه سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان یک میلیون و ۳۵۴ هزارتن و به ارزش ۸۴۷ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی هشت درصد و حیث ارزش دو درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در ۲۱۶ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ (با احتساب روزهای تعطیل) به طور متوسط روزانه؛ ۳ میلیون ۹۴۳ هزار دلار و ۶ میلیون و ۲۹۹ هزار کیلو گرم کالا از طریق گمرکات استان اصفهان صادر می‌گردد.

وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۶۱۶ نوع کالا برشمرد و افزود: عمده ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان اصفهان چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و دستباف و محصولات لبنی می‌باشد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۸۷ کشور برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

کوهستانی پزوه در خصوص واردات کالا از طریق گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال ۷۱ هزار و ۴۸ تن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد رشد و از حیث ارزش ۸ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه و واسطه‌ای مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات به مقصد گمرکات استان اصفهان چین، امارات متحده عربی، ترکیه،، آلمان و ایتالیا بوده‌اند.

کد خبر 700481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.