اعتراض وزیر بهداشت به سکوت اجلاس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در برابر جنایات غزه

وزیر بهداشت در پاسخ به نامه قدردانی مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در خصوص حضور ایران در هفتادمین اجلاس منطقه‌ای این سازمان، نسبت به صادر نشدن قطعنامه محکومیت حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان توسط سازمان بهداشت جهانی ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در پاسخ به نامه قدردانی المنظری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در خصوص حضور ایران در هفتادمین اجلاس منطقه‌ای این سازمان، نسبت به صادر نشدن قطعنامه محکومیت حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان توسط سازمان بهداشت جهانی ابراز ناخرسندی کرد.

در متن نامه وزیر بهداشت به المنظری، مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت آمده است: «بازگشت به نامه شماره ۲/۱۰ مورخ هجدهم اکتبر ۲۰۲۳ در خصوص برگزاری هفتادمین اجلاس کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از تاریخ نهم تا دوازدهم اکتبر در دفتر منطقه‌ای در قاهره، مایلم صمیمانه از جناب‌عالی و همکاران فنی و اداری جناب‌عالی در برگزاری و میزبانی هفتادمین اجلاس کمیته منطقه‌ای تشکر و قدردانی نمایم. تلاش‌های شما به طور قابل توجهی به کیفیت اجلاس کمک کرده است و اثربخشی بحث‌ها با حرفه‌ای بودن تیم شما افزایش یافته بود.

اگرچه این نشست یکی از پربارترین اجلاس کمیته منطقه‌ای بود، اما از سوی دیگر، زمان مناسبی بود که قطعنامه‌ای مبنی بر پایان دادن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم بی‌گناه فلسطین صادر می‌شد.

با توجه به اینکه جنابعالی به پایان دوره مسئولیت خود به عنوان مدیر منطقه نزدیک می‌شوید، از این فرصت استفاده و از توجه و کمک ویژه شما به توسعه سلامت در جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 700420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.