بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب دیواندره هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره با هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: با هدف تأمین بلندمدت آب پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب این شهر با ظرفیت تصفیه آب ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آغاز شد و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف ۳۵ میلیارد تومان هزینه، تنها ۶۷ درصد پیشرفت داشت که به دلیل عملکرد نامناسب، پیمانکار خلع ید و عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

وی افزود: با سفر وزیر نیرو در دی‌ماه ۱۴۰۰ به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با به‌کارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریورماه سال جاری این پروژه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: با توجه به نیاز آبی شهر دیواندره، راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و مرداد سال جاری، تصفیه‌خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

وی با اشاره به هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، ۱۷۰ لیتر برای شهر دیواندره و باقی‌مانده آن برای ۷۲ روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده است تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.

فرهاد گفت: در ادامه این پروژه، سیستم ازن‌زنی هم برای تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره با هدف ارتقای کیفیت آب شرب با هزینه ۷.۵ میلیارد تومان تهیه و نصب شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، این پروژه به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با اجرای این پروژه جمعیت ۵۱ هزار نفری شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

کد خبر 700412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.