تاریخ‌سازی پادشاه دنیای فوتبال با فتح هشتمین توپ طلا

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی اینترمیامی، با دریافت هشتمین توپ طلا، در تاریخ فوتبال جاودان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته، سالن دوشاتلیه پاریس، میزبان مراسم اهدای توپ طلای ۲۰۲۳ توسط نشریه فرانس فوتبال بود.

تقریباً همه برزگان ورزش در این مراسم جمع بودند، حتی نواک جوکوویچ، اسطوره سوئیسی دنیای تنیس هم آمده بود. انتظار می‌رفت به‌خاطر قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین، توپ طلا به لیونل مسی برسد.

مراسم چند ساعتی طول کشید، اما سرانجام دیوید بکام، مالک باشگاه جدید مسی، یعنی اینترمیامی، برای خواندن نام برنده توپ طلای امسال، روی صحنه آمد، لیست نهایی از لیونل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه تشکیل شده بود.

بکام بالاخره اسم فوق ستاره آرژانتینی را خواند و او برای هشتمین بار جایزه فرانس فوتبال را در دست گرفت و از جهاتی رکوردشکنی کرد. بعید است که در دنیای امروز، کسی بتواند بالاتر از فوق ستاره دنیای فوتبال قرار گیرد؛ با این افتخار می‌توان گفت که او دست‌نیافتنی شد.

لئو ۱۳ ساله بود و استخوان‌هایش به درستی رشد نمی‌کرد. سران شهر آرژانتین از پرداخت ۹۰۰ دلار در ماه برای درمان او خودداری کردند و در نهایت بارسا این کار را کرد و لئو تاریخ‌سازی را آغاز کرد. حالا امروز، به گواه بسیاری از بزرگان دنیای فوتبال، لیونل مسی احتمالاً بهترین بازیکن تاریخ این ورزش مهیج و پرطرفدار است.

مسی به تنهایی بالاتر از همه کشورها ایستاده، این در حالی است که پرتغالی‌ها توسط سه بازیکن ۷ توپ طلا برده‌اند، هلندی‌ها با سه بازیکن ۷ توپ طلا برنده شده‌اند، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها نیز با پنج بازیکن و ۷ توپ طلا، در رده بعدی این لیست دارند.

لیونل مسی به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در ۳ باشگاه متفاوت، (بارسلونا، پاریس، میامی) توپ طلا فتح می‌کند، همچنین لئو اولین بازیکنی است که در یک باشگاه غیراروپایی (اینترمیامی) برنده این عنوان می‌شود.

کد خبر 700402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.