تسریع در تکمیل طرح‌های راه‌سازی شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تسریع در تکمیل طرح‌های راه‌سازی شمال استان در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌ از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راهسازی، پل شیله و تقاطع غیرهمسطح در دستور کار این اداره‌ کل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاءاله اکبری امروز _ سه‌شنبه نهم آبان‌ماه _ در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه‌یافته حمل‌ونقل به ویژه بزرگراه هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است، این اداره کل تسریع در تکمیل طرح‌های راهسازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیر بدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راهسازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در محور زابل- میلک در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی استان سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، افزود: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان با هدف بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه جزو اولویت‌های اساسی است و با اختصاص این منابع گام‌های جدی در تکمیل پروژه‌های بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: در کنار اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگراهی با جذب سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان شاهد توسعه و جهش ویژه‌ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از نخستین و مهم‌ترین اقدامات برای محرومیت‌زدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه چ‌ها راه‌سازی و جاده‌سازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است، گفت: برنامه این اداره کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تأمین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های استان اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین‌کننده اقتصاد این منطقه است، زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.

کد خبر 700381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.