برگزاری سومین جشنواره کباب در گلپایگان

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان از برگزاری سومین جشنواره کباب در گلپایگان خبر داد و گفت: شهروندان بازوان توانمند اصناف در ارائه تخلفات صنفی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ثمری امروز- سه‌شنبه نهم آبان‌ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان ۴۰۸ عضو دارد که در ۲۰ رسته شغلی از جمله ۲۸ واحد صنفی آشپزخانه، پنج واحد صنفی آش و حلیم‌پزی، ۶۸ واحد کباب و حلیم‌پزی، ۱۶ رستوران، ۱۱ سفره‌خانه سنتی، ۱۱ چایخانه و قهوه‌خانه، ۱۰ تالار پذیرایی، ۹ واحد کافه رستوران، ۷۴ واحد قصابی، ۹ واحد عمده فروشی طیور، دو واحد عمده فروشی گوشت سفید، ۵۵ واحد فروش مرغ و ماهی، ۱۰ واحد فروش مواد پروتئینی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای طباخی شهرستان باید نرخ‌نامه فروش به اتحادیه ارائه دهد تا پس از نظرات کارشناسی به تصویب برسد، افزود: در حال حاضر در شهرستان گلپایگان نرخ یک دست کله‌پاچه با سایز بزرگ ۵۲۰ هزار تومان به طباخی‌های شهرستان اعلام شده است، اما ممکن است برخی از واحدها به لحاظ سایز در فروش کله‌پاچه کم فروشی کنند، که در این صورت شهروندان به اتحادیه گزارش دهند تا رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه سامانه رهتاب به منظور تأمین مرغ و نظارت بر قیمت آن است، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد مرغ مصرفی شهروندان در شهرستان تولید می‌شود و بیشترین مرغ مصرفی از شهرهای همجوار وارد می‌شود.

ثمری با اشاره به اینکه رستوران‌ها و کبابی‌های شهرستان بر اساس نرخ رتبه بندی شدند، اضافه کرد: بازرسی از واحدهای کبابی و رستوران به صورت مستمر انجام می‌شود و خوشبختانه گوشت با کیفیت و سالم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت جزو کالای اساسی است و قیمت آن بر اساس تنظیم بازار اعلام می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر در واحدهای قصابی شهرستان باید قیمت گوشت با استخوان ۴۰۰ هزار تومان، بدون استخوان ۴۸۰ هزار تومان، ران گوسفندی بدون چربی ۵۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله باقلوه ۴۸۰ هزار تومان، سیرابی شیردان گوسفندی هر عدد ۷۰ هزار تومان و گوشت گوساله بدون چربی ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان از تعطیلی پنج واحد قصابی در شهرستان گلپایگان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: در شهرستان گلپایگان از ابتدای سال تاکنون در راستای تنظیم بازار، ۶۹ هزار و ۲۸۸ کیلوگرم مرغ منجمد، ۸ هزار و ۳۹۰ کیلوگرم گوشت گوساله، ۸۹۲ کیلوگرم گوشت گوسفند منجمد توزیع شده است.

ثمری افزود: شش هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند که امید می‌رود شهروندان بازوان اتحادیه و اصناف باشد و تخلفات را گزارش دهند تا اتحادیه بدون حضور فرد گزارش دهنده پیگیری کند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم دو جشنواره کباب در شهرستان برگزار شد و توانستیم کباب که برند گلپایگان بود را در فهرست آثار ناملموس ملی کشور به ثبت برسانیم، اظهار کرد: پیگیر برگزاری سومین جشنواره کباب گلپایگان در شهرستان هستم.

کد خبر 700356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.