جمع‌آوری روزانه ۳۰۰ تن زباله در یزد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: پاکبانان در شهر یزد، روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله از سطح شهر یزد جمع‌آوری و ساماندهی می‌کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، حمیدرضا رحیمدل با اشاره به فعالیت ۸۵۰ پاکبان در شهر یزد اظهار کرد: پاکبانان یزدی، روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان را جمع‌آوری و ساماندهی می‌کنند.

وی گفت: پاکبانان به عنوان “سفیران سلامت “، آلوده‌ترین مواد را برای حفظ تمیزی و نظافت شهر در سخت‌ترین شرایط زمانی ساعت ۱۰ شب تا صبح جمع‌آوری و ساماندهی می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد، نظافت خیابان‌ها و معابر، لایروبی جوی‌ها و شستشوی جدول‌ها، جمع‌آوری شاخه‌های خشک و همچنین جمع‌آوری خاک و نخاله‌ها و شستشوی المان‌های شهری را از دیگر فعالیت‌های شغلی این قشر زحمتکش برشمرد که باعث شده است، شغل آنها جز مشاغل سخت و زیان‌آور قرار داده شود.

رحیمدل با اشاره به اینکه میزان دریافتی پاکبانان به عنوان حقوق، مطابق با مبلغ تعیینی قانون کار است، افزود: شهرداری تلاش می‌کند در قالب سبد کالا، مبالغی به معیشت زندگی پاکبانان کمک کند، اما رفع مسائل اقتصادی آن‌ها نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از مردم خواست با همکاری مناسب با پاکبانان و مأموران شهرداری، در حفظ نظافت و سلامت شهر بیش از پیش کوشا باشند

کد خبر 700305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.