استفاده ۴۲ هزار شهروند اراکی از سامانه هوشمند مهتا

رییس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: از ابتدای فعالیت سامانه هوشمند مهتا تاکنون، ۴۲ هزار شهروند اراکی از این سامانه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین ساده وند امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سامانه هوشمند مهتا ابزاری برای استفاده بهینه از خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک است.

وی افزود: شهروندان اراکی با استفاده از سامانه هوشمند مهتا می‌توانند به راحتی و در هر جایی از شهر تنها با چند کلیک ساده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با اشاره به اینکه خدمات اتوبوسرانی شامل تهیه بلیط اتوبوس به صورت آنلاین و لحظه‌ای، مشاهده اطلاعات ایستگاه‌های اتوبوس بر روی نقشه، مشاهده اطلاعات خطوط عبوری از ایستگاه‌ها، اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه انتخاب شده است تصریح کرد: شهروندان برای برنامه‌ریزی برای سوار شدن، اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌های پیش‌رو به منظور پیش‌بینی زمان سفر، مشاهده مسیر و ایستگاه‌های خط انتخاب شده بر روی نقشه و اطلاع از کرایه اتوبوس تمام خطوط می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

وی تاکیدکرد: روزانه ۵ هزار شهروند از کد QR برای پرداخت کرایه سفر خود توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی، استفاده می‌کنند.

ساده وند ادامه داد: کارت بلیط‌های هوشمند ویژه افرادی که تلفن هوشمند ندارند یا دانش‌آموزانی که امکان استفاده از گوشی تلفن همراه برای آنان فراهم نیست پیش‌بینی شده است.

وی اظهارکرد: در مرحله دوم عرضه کارت بلیط‌ها توسط شهرداری، حدود ۶۰ هزار کارت بلیط تهیه شده و در هفته اخیر ۱۰ هزار شهروند اراکی با مراجعه به باجه‌های فروش و عرضه کارت بلیط‌ها در سطح شهر، این کارت‌ها را تهیه کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک اضافه کرد: روزانه ۳۰ هزار نفر از کارت بلیط‌های هوشمند برای پرداخت کرایه اتوبوس استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با اتمام شارژ اولیه کارت بلیط‌ها، شهروندان می‌توانند با استفاده از گوشی همراه، نسبت به شارژ مجدد کارت اقدام کنند.

ساده وند با بیان اینکه هر شخص می‌تواند سه عدد کارت بلیط را با گوشی همراه شارژ کند و در اختیار فرزندان قرار دهد افزود: تاکنون ۶ هزار نفر نسبت به تهیه شخصی کارت بلیط اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک در راستای هوشمندسازی خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، گام‌های جدی برداشته است تصریح کرد: پروژه هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی یکی از نمونه‌های بارز این هدف است که در دوره جدید فعالیت مدیریت شهری تصمیماتی برای هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی اتخاذ شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: پس از خریداری و نصب تجهیزات سخت‌افزاری و معرفی اپلیکیشن مهتا به عنوان ابزاری برای استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک، این ناوگان هوشمند شد.

کد خبر 700285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.