مشارکت ۱۹ هزار شهروند اراکی در اجرای طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای خشک

سرپرست شهرداری از مشارکت فعال ۱۹ هزار نفر از شهروندان اراکی در طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای خشک از منازل و صنوف با هدف ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به تولید روزانه بیش از ۲۹۳ تن پسماند در شهر اراک، هوشمندسازی جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا با استفاده از روش‌های نوین و فناورانه به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری است.

وی افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی، شرکت اکو با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار نفر از شهروندان از طریق اپلیکیشن هوشمند اکو نسبت به تحویل پسماند خشک اقدام می‌کنند تصریح کرد: در این روش براساس وزن پسماندهای تحویلی و برمبنای بهای مشخص شده برای هر نوع پسماند، مجموع ریالی پسماند تحویلی، بلافاصله در کیف پول الکترونیکی شهروند واریز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح هوشمندسازی جمع آوری پسماندهای خشک از مبدا، یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهرداری در حوزه زیست محیطی است که موفقیت هرچه بیشتر آن به همکاری شهروندان نیاز دارد.

قاسمی ادامه داد: از آنجا که از ابتدای اجرای این طرح همکاری خوبی صورت پذیرفته امید است که در ادامه این مسیر، شهروندان همراه و همگام با شهرداری در اجرای موفق تر این طرح باشند.

وی گفت: از ابتدای آغاز فعالیت شرکت اکو در اراک، حدود یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۹۱ کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده است.

کد خبر 700284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.