بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان افتتاح شد

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور،آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا طحانیان امروز _دوشنبه هشتم آبان‌ماه_ در آئین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان، اظهار کرد: امروز بیست‌ویکمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور با حضور بیش از ۲۲۰ مشارکت کننده در ۱۹۰ غرفه برگزار می‌شود. همزمان نیز سومین دوره جشنواره ملی گاو هلشتاین پس از ۱۸ سال برگزار شد.

وی افزود: مهم‌ترین وپژگی این نمایشگاه حضور فعالان بزرگ صنعت در آن است. این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد رشد داشته و ده‌ها نشست تخصصی در آن برگزار می‌شود، هفت نمایندگی از کشورهای خارجی و بازدید کنندگانی از عراق و اردن در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: در شهر و استان اصفهان بیش از ۱۳ درصد فرآورده‌های لبنیاتی کشور تولید می‌شود و این نمایشگاه نقطه عطفی در رشد و تعالی این صنعت است.

به گزارش ایمنا، سومین جشنواره گاو هلشتاین با هدف تقویت جایگاه صنعت دامداری همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام و طیور اصفهان برگزار می‌شود.

این جشنواره فرصتی برای دامداران موفق و معرفی دانشجویان این رشته و به روز رسانی اطلاعات و دانش فعالان این صنف خواهد بود.

گاو هلشتاین ایران از آن جهت در اصفهان دارای اهمیت بوده که این گاو شیرده متناسب با اقلیم کشور پرورش یافته است و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای مطرح کردن عملیات به نژادی و اصلاح نژاد و آخرین دستاوردهای ژنتیکی در تولید و نگهداری دام باشد.

در سومین جشنواره گاو هلشتاین به میزبانی اصفهان علاوه بر میهمانان خارجی، فعالان اقتصادی این حوزه از سراسر ایران به خصوص از استان‌های چهارمحال وبختیاری، خراسان، مازندران و البرز شرکت دارند و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی صنعت دامپروری برای بیشتر افراد جامعه است.

بیش از ۱۷۰۰ واحد پرورش گاو شیری بالاتر از ۵۰ رأس وجود دارد که در آنها ۵۵۰ هزار رأس دام سنگین نگهداری می‌شود و تولید گوشت استان روزانه ۲۰۰ تن است و این استان از لحاظ آماری با تولید روزانه شش هزارتن شیر در روز بالاترین تولید در ایران و از لحاظ تولید شیر برای هر گاو شیری رتبه دوم را در دنیا دارد و پس از کشور آمریکا ایران در رتبه دوم تولید شیر قرار دارد.

یکی از اهداف این رویداد تلاش برای کاهش کمبود نیروی انسانی در این رشته است و عدم آگاهی کافی جوانان باعث عدم انتخاب آنها با عدم رضایت مندی از این شغل است و در این زمینه تشکل‌های صنفی تلاش می‌کنند با برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از فعالان این صنف تمایل مخاطبان جوان را به این سمت افزایش دهند و حتی سطح علمی افرادی که در این صنعت فعال هستند را نیز به روز کنند، همچنین موضوع تغذیه در سال‌های اخیر تأمین نهاده‌های باکیفیت مانند جو، ذرت و سویا برای پرورش دهندگان صنعت دامپروری بسیار مهم است امید است با حضور قشر جوان در حوزه علم و دانش این صنعت آینده بهتری را در این صنعت شاهد باشیم.

شایان ذکر است؛ با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره و تدارک برنامه‌های جنبی با هدف دانش افزایی در روزهای برگزاری این دو رویداد امیدواریم مردم و فعالان اقتصادی در این صنعت نهایت استفاده را داشته باشند.

کد خبر 700275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.