ثبت اختلاف دمای ۳۳ درجه‌ای در گرم‌ترین و سردترین نقطه اصفهان/سمیرم رکوردار بیشترین بارندگی

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اختلاف دمای گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان اصفهان در مهر سال جاری به بیش از ۳۳.۲ درجه سانتی‌گراد رسید، گفت: کمینه دما با ۲.۸ درجه سانتی‌گراد در شهرستان چادگان و بیشینه دما در خوروبیابانک با ۳۶ درجه سلسیوس ثبت شد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار و نفوذ موج از اواخر امروز به استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری در مناطق مرکزی غبار رقیق، گاهی وزش باد و به‌تدریج از سمت غرب استان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا تا روز شنبه اوایل هفته آینده با گذر متناوب امواج وضعیت جوی در سطح استان، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید به‌ویژه طی فردا گاهی شدید و در نیمه شرقی و تا حدی مرکز، همراه با گردوخاک، رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق در نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف پایداری جو در استان اصفهان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه آغاز شده و تا وقت فردا نهم آبان‌ماه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه است.

آقایی گفت: طی این مدت کلان‌شهر اصفهان، مناطق مرکزی و شهرک‌های صنعتی اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، شرق اصفهان، برخوار و دولت‌آباد تحت تأثیر فعالیت پایداری‌های جوی است.

وی با بیان اینکه کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا از اثرات مخاطرات این سامانه است، اظهار کرد: نداشتن تردد غیرضروری در سطح شهرها به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

خوروبیابانک میانگین گرم‌ترین نقطه استان اصفهان

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مهرماه امسال بیشترین میزان بارندگی با ۴.۱ دهم میلی‌متر در شهرستان سمیرم ثبت و گزارش شده است، افزود: شهرستان‌های فریدون‌شهر و مبارکه به ترتیب از میزان ۳.۸ و ۳.۴ دهم میلی‌متر بارندگی در یک ماهه گذشته برخوردار بودند.

وی شهرستان خوروبیابانک با دمای ۲۴.۶ درجه سانتی‌گراد طی مهر سال جاری، میانگین گرم‌ترین نقطه استان اصفهان بود، تصریح کرد: طی این مدت شهرستان فریدون‌شهر با ۱۴.۹ درجه سلسیوس، کمترین میانگین دمای هوا را ثبت کرده است.

آقایی با بیان اینکه اختلاف دمای گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان اصفهان در مهرماه امسال به بیش از ۳۳.۲ درجه سانتی‌گراد رسید، گفت: کمینه دما با ۲.۸ درجه سانتی‌گراد در شهرستان چادگان و بیشینه دما در خوروبیابانک با ۳۶ درجه سلسیوس ثبت شد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با کمینه دمای دو درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 700248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.