با «اصپاک» شهروندان دغدغه تحویل پسماند ندارند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصپاک گفت: شهروندان به وسیله این سامانه دیگر دغدغه تحویل پسماند خود را نخواهند داشت و امیدواریم اقدامات تشویقی بیشتری در این خصوص انجام شود تا بتوانیم بیش از پیش این فرهنگ را در سطح این کلان‌شهر ارتقا دهیم.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصپاک اظهار کرد: پسماندهای شهری یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری از ابتدای دوره ششم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهرهای پیشرفته در جهان توسعه حمل‌ونقل مدرن و پاک بودن آن است، افزود: از دیگر ویژگی‌های مهم شهرهای پیشرفته در جهان، موضوع مدیریت پسماند و تفکیک پسماند خشک و تر است که در کشور ما نیز باید به آن توجه شود، چراکه این مهم در رشد و بالندگی شهر نقش بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سامانه اصپاک راه‌اندازی شد تا شهروندان دیگر دغدغه تحویل پسماندهای خشک خود را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ تفکیک پسماند در شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها بالاتر است، گفت: امیدواریم اقدامات فرهنگی و تشویقی بیشتری در این خصوص انجام شود تا بتوانیم بیش از پیش این فرهنگ را در سطح این کلان‌شهر ارتقا دهیم.

میرباقری ادامه داد: بسته‌های تشویقی دارای مزیت دوجانبه است و علاوه‌بر پرداختن به بحث ارتقای ایمنی شهروندان، موضوع جمع‌آوری پسماند نیز ارتقا پیدا خواهد کرد که به دنبال آن بسیاری از مشکلات حمل‌ونقلی در این خصوص و آلودگی‌های زیست‌محیطی کاهش پیدا می‌کند و به مرور زمان رفع خواهد شد.

کد خبر 700234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.