برلین، الگویی برای مقابله با سیل در جهان

اجرای استراتژی شهر اسفنجی، برلین آلمان را به الگویی برای مقابله با سیل در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات اقلیمی به‌عنوان یکی از بحران‌های حاکم بر جهان، وقوع سیل‌های پی در پی را در نقاط مختلف دنیا به دنبال داشته است. مدیران همواره در تلاش هستند تدابیری برای کاهش اثرات جزایر گرمایی بر مناطق و به دنبال آن، کاهش احتمال وقوع سیل پیاده کنند تا رفاه بیشتر را برای شهروندان به ارمغان بیاورند و هزینه‌های اقتصادی مربوط به سیل را به حداقل برسانند.

برلین یکی از شهرهای موفق جهان در مقابله با سیل محسوب می‌شود که توانسته است از طریق اعمال استراتژی شهر اسفنجی، به‌عنوان الگویی برای سایر شهرهای دنیا برای مقابله با سیل عمل کند. مدیران پایتخت آلمان با در نظر گرفتن این‌که طراحی شهرهای امروز ناسازگار با عناصر طبیعی و متشکل از بتن، فلز و سایر مواد غیرقابل نفوذ در مقابل آب است، به ایجاد منطقه‌ای سبز پرداخته‌اند که از قابلیت جذب بالای آب باران برخوردار و از این طریق به کاهش وقوع سیل در شهر کمک کرده است.

برلین، الگویی برای مقابله با سیل در جهان

عملکرد باغ اسفنجی برلین

منطقه طبیعی برلین که پیدایش آن به حدود ۲۵ سال پیش باز می‌گردد، متشکل از ساختمان‌هایی با دیوارها، بام‌ها و بالکن‌های کاملاً سبز است که عمق خاک در آن‌ها به حدود ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد. این خاک آب باران و برف را به خود جذب و از جاری شدن آن هنگام بارش شدید در معابر شهر جلوگیری می‌کند. در واقع پوشش سبز منطقه مانند یک اسفنج عمل و آب را در خود جمع می‌کند تا علاوه بر جلوگیری از وقوع سیل، هنگام ضرورت از آن برای مواردی مانند آبیاری گیاهان استفاده کند.

علاوه بر این، پوشش گیاهی سازه‌های منطقه به جذب گازهای آلاینده کمک زیادی می‌کند که این امر به سهم خود در کاهش دما و آلودگی هوا اثربخش است و می‌تواند تغییرات اقلیمی را به حداقل برساند.

سیستم اسفنجی برلین در کاهش آلودگی دریاچه‌ها و رودخانه‌های نیز نقش مهمی ایفا کرده است به این صورت که هنگام وقوع رویدادهای شدید اقلیمی، آلودگی‌ها و گل‌های سطحی را به این سیستم‌ها انتقال می‌دهد و شهر را از آلودگی پاک می‌کند.

برلین، الگویی برای مقابله با سیل در جهان

کد خبر 700220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.