جلوگیری از ۶ هزار ساخت‌وساز غیرمجاز در تبریز از ابتدای سال جاری

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از شش هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز ثبت شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین آذرنیا صبح امروز - دوشنبه هشتم آبان‌ماه - با حضور در برنامه تلویزیونی «شهریمیز» از شبکه استانی سهند به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز ثبت شده است.

وی افزود: در مواقع بحرانی به ویژه بلایای طبیعی مانند زلزله تجربه ثابت کرده است که ساختمان‌های ناایمن نه تنها جان ساکنین شأن بلکه جان شهروندان دیگر را به مخاطره می‌اندازند.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: هدف از برخورد قانونی شهرداری تبریز با چنین ساخت و سازهایی، جلوگیری از وقوع جرمی است که جان شهروندان را تهدید می‌کند.

آذرنیا با اشاره به اینکه تمام سیستم‌ها و نهادهای شهری و استانی مکلف هستند بر اساس طرح دفاع ملی عملکرد خود را تنظیم کنند، تاکید کرد: دستورالعمل ملی ساختمان به عنوان نقشه راه شهرسازی مطرح است و باید الزامات این قانون مورد توجه قرار گیرد تا شاهد احداث ساختمان‌ها با ایمنی استاندارد جهانی باشیم.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز تصریح کرد: در فضای مجازی مأموران شهرداری که با ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد می‌کنند مورد هجمه قرار می‌گیرند، اما حقیقت این است که شهرداری در مقابل جان مردم و شهروندان مسئول است و مامورانی که با مخاطرات زیادی مثل درگیری با افراد غیرموجه مواجهند، تلاش می‌کنند تا با ساخته شدن ساختمان‌های ناایمن در تبریز مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مسیل‌های شهری تبریز در حوزه شهرداری منطقه ۹ قرار دارد و این مسیل‌ها به طور مرتب لایروبی می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در غرب تبریز نیز با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم مسیل‌ها برخورد شده است تا با مسدود شدن آن‌ها مخاطراتی همچون سیل و انباشت آب هنگام بارندگی متوجه تبریز نشود.

کد خبر 700217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.