ضرورت توجه به نوجوانان لازمه ارزش نهادن بر نسل آینده

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارزش نهادن بر نسل آینده جامعه از اهمیت و ارزشمندی ویژه‌ای برخوردار است، از این‌رو نقش الگویی والدین نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _دوشنبه هشتم آبان‌_ در یک برنامه رادیویی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر انسان دوران نوجوانی و جوانی است که فرد در این دوران نیازمند ارتباط ویژه‌تری با والدین است و ایمن‌ترین فضا برای نوجوانان فضای خانواده است.

وی با اشاره به لزوم احترام به نوجوان و جوان، افزود: از منظر اسلام نوجوانان و جوانان باید مشاوران خانواده باشند و باید آن‌ها را محترم شمرد و مورد تکریم قرار داد و در نظر داشت که نقش الگویی سایرین بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از والدین تقاضا دارم این دوران را درک کنند و اهتمام ویژه‌ای به گوش‌دادن به فرزند خود داشته باشند، نوجوان و جوان ما بیش از اینکه نیاز به شنیدن داشته باشد، نیاز به گوش کردن اطرافیان و والدین دارد.

وی با بیان اینکه ارزش نهادن بر نسل آینده جامعه از اهمیت ارزشمندی برخوردار است، اضافه کرد: ارتباط صمیمی و مستقیم و گفت‌وگومحورانه فرزندانمان با والدین بسیار مهم است؛ گاهی مشغله‌های مختلف به اندازه‌ای والدین را درگیر می‌کند که فرصت ارتباط مطلوب را سلب خواهد کرد که می‌تواند آسیب‌زا باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نقش الگویی والدین نباید فراموش شود، چرا که بسیاری از کارهایی که انتظار داریم تا فرزندمان انجام دهد را باید خودمان اجرا کنیم تا نوجوان بداند که والدین و اطرافیان او الگوی مناسبی هستند.

کد خبر 700198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.