تشکیل شعب ویژه‌ رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است که به این دسته جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _دوشنبه هشتم آبان‌_ در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم که در این راستا پرونده قضائی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، تشکیل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده و شعب ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضائی استان تشکیل شده است که به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌های متولی و ذی‌صلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضائی با تشکیل پرونده برای متخلفان، با آن‌ها به صورت قانونی برخورد کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان گفت: با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، باید جلسه‌ای با نامزدهای تأیید صلاحیت شده، همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان برگزار شود.

تشکیل شعب ویژه‌ رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان کردستان

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات از سوی مدیران و مسئولان

رئیس کل دادگستری کردستان با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی بین مقامات و مدیران استان افزود: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد می‌شود و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آن‌ها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ادامه جلسه، از برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و اظهار کرد: از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح جرایم مهم، توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب و ستادهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه‌های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و نهادها است.

ثبت‌نام نهایی ۳۵۸ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در کردستان

بهروز مهتابی، رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کردستان نیز از ثبت‌نام نهایی ۳۵۸ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، ۷۰ نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد، ۶۷ نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، ۴۰ نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و ۶۵ نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن‌آبادیاسوکند هستند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مدیران دستگاه‌های مربوطه به ارائه برنامه‌های خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم در استان پرداختند و مصوباتی نیز به تصویب رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات استان کردستان رسید.

کد خبر 700196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.