اجرا شدن قانون ممنوعیت فروش اقلام یک‌بارمصرف در انگلستان

ولز انگلستان قانون ممنوعیت فروش بعضی از اقلام یک‌بارمصرف را در سرتاسر مرزهای خود به مرحله اجرا گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قانون ممنوعیت فروش چندین محصول پلاستیکی یک‌بارمصرف در ولز به اجرا گذاشته شد. دولت بریتانیا این اقدام را نخستین گام پیش از حذف تدریجی سایر محصولات یک‌بارمصرف در سراسر انگلستان و اسکاتلند معرفی کرد.

ممنوعیت جدید ولز در کنار قانون ممنوعیت عرضه این محصولات که پیش از این اجرایی شده بود، جریان آلودگی پلاستیکی محیط‌زیست این کشور را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.

پلاستیک‌های یک‌بارمصرف ممنوعه در ولز

اقلام پلاستیکی ممنوعه در ولز از این پس شامل بشقاب‌ها، کاردها، چنگال‌ها، نی‌ها، هم‌زن‌های نوشیدنی، چوب‌بادکنک‌ها و گوش‌پاک‌کن‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف، همچنین فنجان‌ها و ظروف غذای آماده ساخته‌شده از پلی‌استایرن اکسترود، منبسط یا فوم شده می‌شود. ممنوعیت‌ها در اصل برای اقلامی اعمال شده که پیش از عرضه آن‌ها در سراسر کشور ممنوع و بسیاری از جوامع سرتاسر ولز از وجود آن‌ها به‌طور کامل پاک شده است.

دولت ولز برای افرادی که به دلایل ویژه برای خوردن و آشامیدن به‌صورت ایمن و مستقل از نی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف استفاده می‌کنند، معافیت‌هایی در نظر گرفته است.

اجرایی شدن قانون ممنوعیت فروش اقلام یک‌بارمصرف در انگلستان

وزیر محیط زیست ولز این اقدام را نخستین گام در حذف تدریجی نیاز به استفاده و فروش پلاستیک یک‌بار مصرف غیرضروری در سراسر کشور معرفی و بر تعهد ولز برای ریشه‌کن کردن این پلاستیک‌ها تأکید کرد. وی از ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف، درپوش‌های پلی‌استایرن برای فنجان‌ها و ظروف غذا و توسعه محصولات ساخته‌شده از پلاستیک تجزیه‌پذیر اکسو (oxo) در مراحل بعد خبر داد که ساختار مولکولی آن‌ها در معرض اکسیژن و گرما قابل تجزیه است.

ولز همچنین در حال بررسی تصویب قوانینی در زمینه دستمال‌های مرطوب مبتنی بر پلاستیک است که با مسدود کردن زهکشی‌ها به جاری شدن سیلاب‌ها در سطح شهر کمک و الیاف میکروپلاستیکی به محیط زیست اضافه می‌کنند.

اجرایی شدن قانون ممنوعیت فروش اقلام یک‌بارمصرف در انگلستان

پیشگام شدن کسب‌وکارهای ولز در اجرای ممنوعیت پلاستیک‌ها

بسیاری از کسب‌وکارها در سرتاسر ولز پیش از اجرایی شدن قانون ممنوعیت فروش به‌صورت خودجوش در حذف استفاده از محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف پیشگام شده و به استفاده از محصولات قابل استفاده مجدد و جایگزینی پلاستیک‌ها با مقوا و کاغذ یا محصولات چند بار مصرف روی آورده‌اند.

دولت بریتانیا خاطرنشان کرد که چنانچه دولت‌های محلی و کسب‌وکارهای سراسر جهان راهکار ولز را در پیش بگیرند و به‌دنبال استفاده مجدد، بازیافت و تعمیر بیشتر باشد، این تلاش بدون شک با ایجاد آینده‌ای سبزتر برای نسل‌های آینده بشر همراه خواهد بود.

کد خبر 700183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.