اسکاتلند، میزبان بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی

بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی اروپا برای انجام اموری نظیر تحقیقات، نجات و گرفتن عکس‌های هوایی در فرودگاه ویک اسکاتلند مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی اروپا موسوم به Arc C-۶۰۰ دارای بال‌های ثابت است، اما به‌طور مستقیم به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. این بال‌ها دارای طول هشت فوتی (حدود دو متر و ۵۰ سانتی‌متر) است و می‌تواند تا حدود وزن ۳۳۰ پوند (معادل حدود ۱۵۰ کیلوگرم) را با سرعت ۹۳ مایل بر ساعت به حرکت درآورد. این خودرو به‌طور کامل خودکار است و امکان آزمایش آن از راه دور وجود دارد.

خودروی پرنده هوایی اسکاتلند از «فناوری فراتر از خط دید» برخوردار است و در نتیجه قابلیت کنترل از راه دور را برای مدیران مسئول در زیرساخت ویژه‌ای که برای این منظور احداث شده است، فراهم می‌آورد. از آن‌جا که این خودرو به‌طور مستقیم به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند، پس مانند هواپیماها و سایر هوانوردها نیازی به مسیرهای ثابت و مشخص برای عبور و مرور خود ندارد.

اسکاتلند، میزبان بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی

بریتانیا سردمدار کشورهای جهان در توسعه خودروهای پرنده

امروزه کشورهای سراسر جهان در تلاش هستند تردد هوایی را افزایش دهند تا مزایایی مانند کاهش ترافیک و سوانح خیابانی را برای شهروندان به ارمغان بیاورند. توسعه خودروهای الکتریکی دستاورد بزرگی در این زمینه به‌حساب می‌آید که می‌تواند علاوه بر مزایای نام‌برده در کاهش انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا کند و به حداقل رسیدن اثرات جزایر گرمایی را به دنبال داشته باشد.

بریتانیا از سردمداران توسعه خودروهای پرنده الکتریکی جهان به‌شمار می‌رود که تاکنون وسایل نقلیه هوایی متعددی را برای حمل اقلام و حتی مسافران نظیر یک خودروی هلی‌کوپتر مانند با ظرفیت حمل ۹ مسافر تولید کرده است. توسعه زیرساخت‌های پارک و شارژ این خودروها از دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز بریتانیا محسوب می‌شود، ضمن این‌که ایجاد مراکز متعدد برای مدیریت پرواز و فرود وسایل‌نقلیه هوایی همواره با همکاری کمپانی‌های پرآوازه جهانی در رأس اهداف آن‌ها بوده است.

اسکاتلند، میزبان بزرگ‌ترین خودروی الکتریکی بدون راننده هوایی

کد خبر 700157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.