واگذاری زمین رایگان به ۶۸۷ خانواده‌ در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون زمین رایگان به ۶۸۷ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر استان واگذار شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری اظهار کرد: بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت راه و شهرسازی موظف است، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت ۹ هزار و ۴۸ واحد در شهرهای مشمول این استان تأمین شده است، افزود: مطابق آئین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از بیست‌وچهارم مهر ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی ندارند و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir/ مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اکبری ادامه داد: در مجموع، چهار هزار و ۸۲۲ متقاضی برای این طرح در سطح استان اقدام به ثبت‌نام کردند که با پالایش و بررسی‌های به عمل آمده از میان ۸۵۹ متقاضی واجد شرایط، تأیید نهایی شده‌اند، به ۶۸۷ نفر زمین واگذار شده و باقی‌مانده آن نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، اضافه کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

کد خبر 700151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.