موانع حضور سرمایه‌گذار در اهواز با استفاده از مشوق‌ها جبران شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه عوارض آلایندگی باید متناسب با بودجه مصوب شهرداری هزینه شود، گفت: شرایط اقلیمی، آب و هوایی و ریزگردها در اهواز یکی از موانع رونق سرمایه‌گذاری است که این نواقص باید با مشوق‌های شهرداری جبران شود.

سیدمحمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کارکرد عوارض آلایندگی اخذ شده از سوی شهرداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دو کارکرد مجزا و اخذ عوارض آلایندگی جزو حقوق شهروندان و شهرداری است.

وی افزود: در بودجه سنواتی هزینه‌کرد حق عوارض آلایندگی مشخص شده و شهرداری موظف است درآمد حاصل از عوارض آلایندگی را در راستای رفاه و آسایش و کاهش تبعات آلایندگی در شهر اهواز استفاده کند، این درآمد را نمی‌توان به شکل سلیقه‌ای هزینه‌کرد و ایجاد فضای سبز و درختکاری از جمله موارد هزینه‌کرد درآمد حاصل از عوارض آلایندگی است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: موضوع جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارکرد متفاوتی دارد و درآمد حاصل از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را می‌توان در تمام زمینه‌ها مورد استفاده قرار داد.

وی تاکید کرد: شرایط اقلیمی، آب و هوایی و ریزگردها در اهواز یکی از موانع رونق سرمایه‌گذاری است که این نواقص باید با مشوق‌های شهرداری جبران شود، سرمایه‌گذار باید به سوی پروژه‌هایی سوق داده شود که برای او نفع داشته باشد.

رضوی تصریح کرد: رودخانه کارون ظرفیت مهمی برای جذب سرمایه‌گذار در اهواز است، احداث تفرجگاه‌، شهربازی، رستوران‌های سنتی و مدرن، گردشگری سلامت، توریسم‌درمانی و اهوازگردی می‌تواند از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد و باید زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

کد خبر 700147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.