امدادرسانی به بیش از ۸ هزار حادثه‌دیده در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس از امدادرسانی به ۸۵۷۲ نفر حادثه دیده طی شش ماه نخست سال جاری توسط معاونت امداد و نجات این جمعیت خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امدادرسانی به حوادث در حوزه‌هایی همچون جاده‌ای، کوهستان، سیل و آب‌گرفتگی، خدمات حضوری و شهری انجام می‌شود، اظهار کرد: به ۸۵۷۲ نفر حادثه دیده طی شش ماه نخست سال جاری توسط معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی شده است، بیشترین عملیات امدادی این جمعیت در بخش‌های جاده‌ای و کوهستان بوده است که در مجموع ۳۹۶۵ نفر حادثه‌دیده خدمات امدادی و درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: هلال‌احمر استان فارس با برخورداری از ۷۴ مرکز امداد و نجات در بخش‌های مختلف و مراکز پاسخگویی ستادی و شهرستانی یکی از بزرگترین جمعیت‌های استانی به‌شمار می‌آید.

مدیرعامل هلال احمر فارس با اشاره به فعالیت ۵۶۴۲ نفر روز نیروی عملیاتی در حوادث امداد و نجات استان گفت: ۱۵۵۰ تیم روز با ۷۹۹ دستگاه آمبولانس-عملیات بیش از ۴۶۰ نفر مصدوم را به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: ۱۹۴ عملیات تخصصی رهاسازی مصدوم در حوادث جاده‌ای بخش دیگری از فعالیت‌های نجاتگران هلال‌احمر فارس است.

درویشی از آمادگی این جمعیت امدادی برای فصول پربارش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و اعلام وضعیت‌های هشدار در فصول پاییز و زمستان، جمعیت هلال‌احمر استان فارس تمام تدارکات لازم را جهت امدادرسانی به‌موقع به هرگونه حادثه احتمالی را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 700130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.