لزوم احداث جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۱۱۰ جایگاهی که سال گذشته باید ساخته می‌شد، هیچ جایگاهی ساخته نشده است، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید نقش تسهیلگری خود را به‌درستی انجام دهد تا تلاش این شرکت به عنوان کارگزار به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجلال تشکری‌هاشمی امروز _دوشنبه هشتم آبان‌ماه_ در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع مصوبه تیر ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر تهران برای احداث جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس، با بیان اینکه سالانه باید ۱۱۰ جایگاه کوچک مقیاس در تهران ساخته شود، اظهار کرد: آمار موجود حاکی از این است که اقدامات لازم برای ساخت جایگاه‌های مورد نیاز انجام نشده است، البته در این موضوع به دنبال مقصر نیستیم، بلکه پیرامون روش‌های کار صحبت می‌کنیم.

وی افزود: زمین‌های کوچک که می‌توان در آن‌ها جایگاه سوخت احداث کرد در مناطق وجود دارند و شهرداران مناطق باید نقش موثرتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید نوع نگاه خود را تغییر دهیم، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید با مدل مشارکتی با شهروندان کار کنیم، هیچ سمی مهلک‌تر از این نیست که کارها با بوروکراسی پیچیده و طولانی سازمان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد پروژه‌ها باید اجازه داد بخش خصوصی کار را پیش ببرد، ادامه داد: بخش خصوصی با روش بهتری می‌تواند کار را پیش ببرد و چالش‌های ایجاد شده را رفع کند؛ مهم‌ترین اقدام این است که زمین‌ها به بخش خصوصی سپرده شود و مجوزها نیز به آن‌ها واگذار شود.

تشکری هاشمی تصریح‌کرد: روند احداث جایگاه‌های سوخت کوچک‌مقیاس در برخی از مناطق به هیچ‌وجه مطلوب نیست و بر این اساس باید جلسه‌ای با شهرداران مناطق بیست‌دوگانه پیرامون چرایی ساخته نشدن جایگاه‌ها برگزار شود، اگر مناطق در این خصوص کوتاهی کرده‌اند، باید حتماً پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ جایگاهی که باید سال گذشته ساخته می‌شد هیچ جایگاهی ساخته نشده است، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید نقش تسهیلگری خود را به‌درستی انجام دهد تا تلاش این شرکت به عنوان کارگزار به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: هدف شورای اسلامی شهر تهران رفع مشکلات شهروندان است. صف پمپ‌های بنزین بسیار طولانی شده است و باید با ساخت جایگاه‌های متعدد در سطح محلات این مشکل برطرف شود.

وی گفت: ساخت جایگاه‌های کوچک مقیاس در خیابان دادمان منطقه دو، خیابان والفجر منطقه شش، خیابان الغدیر منطقه ۱۸، خیایان بوعلی منطقه ۱۵، بزرگراه آزادگان منطقه ۱۶، خیابان راهبر منطقه ۲۰، بوستان جلالی منطقه ۱۱ در دستور کار است و بر اساس آنچه که شورای اسلامی شهر تهران مصوب کرده، ساخت ۱۱۰ جایگاه کوچک در دستور کار است و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل باید تا پایان سال این جایگاه‌ها را تحویل دهد.

کد خبر 700122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.