ذوب‌آهن، تارتار و استقلالی​‌ها در جمع ترین​‌های هفته

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال در حالی به پایان رسید که دو تیم مدعی، نماینده‌​ای در جمع ترین​‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته هشتم لیگ برتر به کام استقلال تمام شد. در هفته‌ای که سپاهان و پرسپولیس در شهرهای شمالی کشور مقابل نساجی و ملوان متوقف شدند، استقلال با پیروزی خانگی مقابل آلومینیوم خود را از این دو مدعی در جدول جدا کرد تا صدرنشین بی‌چون‌وچرای لیگ لقب بگیرد. این هفته همچنین شمس آذر به لطف برد خوبی که در اهواز کسب کرد بیشترین نماینده را در جمع ترین‌های هفته از آنِ خود کرد، هرچند بهترین بازیکن هفته کسی نبود جز امین قاسمی‌نژاد که دو گل در سیرجان به گل‌گهر زد. مهدی تارتار به لطف متوقف کردن پرسپولیس در انزلی به عنوان مربی برتر هفته انتخاب شد و ذوب‌آهن با برد تراکتور در اصفهان بهترین تیم هفته لقب گرفت.

نتایج هفته هشتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

استقلال یک - آلومینیوم صفر

ذوب‌آهن یک - تراکتور صفر

فولاد صفر - شمس آذر یک

گل‌گهر ۳ - هوادار ۳

پیکان صفر - مس رفسنجان یک

صنعت نفت یک - استقلال خوزستان یک

نساجی یک - سپاهان یک

ملوان صفر - پرسپولیس صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال:

بازی هفته: گل‌گهر ۳ - هوادار ۳

بازی دیوانه‌وار هفته هشتم لیگ برتر در سیرجان برگزار شد؛ جایی که شش بار توپ از خط دروازه‌ها رد شد و تماشاگران از تماشای یک بازی زیبا لذت بردند، هرچند ضعف و اشتباهات دفاعی دو تیم نیز در ثبت این نتیجه پرگل تأثیرگذار بود. در این دیدار گل‌گهر میزبان سه بار از مهمان خود پیش افتاد، اما هر بار شاگردان فکری بازی را به تساوی کشاندند تا بازنده این دیدار نباشند.

تیم هفته: ذوب‌آهن

تیم خوب محمد ربیعی در این فصل به اولین برد خانگی خود رسید تا سه امتیاز ارزشمند این دیدار که برابر تیم پرمهره تراکتور به دست آمد سبزهای اصفهانی را به رده سوم جدول بفرستد. ذوب‌آهن در دیداری سخت موفق شد تراکتوری که برای جبران شکست هفته گذشته به اصفهان آمده بود را شکست دهد و نشان دهد این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ذوب آهن، تارتار و استقلالی​‌ها در جمع ترین​‌های هفته

سرمربی هفته: مهدی تارتار (ملوان)

کمتر تیمی در لیگ برتر وجود دارد که اجازه خلق موقعیت به پرسپولیس ندهد، اما ملوان در بازی روز گذشته مقابل پرسپولیس این مأموریت سخت را انجام داد و با اتخاد تدابیر تاکتیکی مناسب از سوی تارتار به نوعی بازی پرسپولیس را خراب کرد. ملوانِ مهدی تارتار یکی از بهترین تیم‌های هفته هشتم بود که موفق شد نمایش خوبی مقابل پرسپولیس داشته باشد و حتی اگر در ثانیه‌های آخر بازیکنان ملوان کمی بیشتر دقت می‌کردند به گل برتری در آخرین ثانیه بازی هم می‌رسیدند.

دروازه‌بان هفته: علیرضا جعفرپور (شمس آذر)

پس از پیروزی برابر تراکتور در تبریز دومین برد متوالی شمس آذر در حالی در اهواز مقابل فولاد رقم خورد که در ثانیه‌های پایانی بازی علیرضا جعفرپور، دروازه‌بان شمس آذر پنالتی محمد عباس‌زاده را مهار کرد تا تک‌گل تیمش همچنان سه امتیاز ارزش داشته باشد. جعفرپور که کلینشیت خوبی در اهواز ثبت کرد یکی از ارکان موفقیت قزوینی‌ها در فصل جاری است.

خط دفاعی هفته: ابوالفضل جلالی (استقلال)، نادر محمدی (ذوب‌آهن)، آرمان اکوان (ملوان)، محمدرضا رضایی (شمس‌آذر)

وجه اشتراک چهار مدافع برتر هفته کلین‌شیت‌های تیم‌شان است. به جز ابوالفضل جلالی که علاوه بر موفقیت در فاز دفاعی، در حملات نیز برای تیمش درخشید، سه بازیکن دیگر یعنی نادر محمدی، آرمان اکوان و محمدرضا رضایی این هفته برابر تیم‌های مدعی در فاز دفاعی خوش درخشیدند و جزو برترین مدافعان هفته بودند. نادر محمدی بهترین بازیکن تیمش در جریان پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتور بود، آرمان اکوان روز درخشانی را مقابل مدافع عنوان قهرمان پشت سر گذاشت و در اکثر نبردهای هوایی موفق بود، در آخر نیز محمدرضا رضایی که این روزها در قلب دفاع شمس آذر خوش می‌درخشد از ارکان پیروزی با ارزش شمس آذر در اهواز بود.

خط هافبک هفته: سعید مهری (استقلال)، محسن آذرباد (مس رفسنجان)، محمدرضا عباسی (نساجی)، پوریا سرآبادانی (شمس آذر)

سعید مهری که این فصل به دلیل مبلغ قرارداد عجیبش با استقلال حاشیه‌ساز شده است پاس گل سه امتیازی استقلال را مقابل آلومینیوم داد و با عملکرد خوب در طول بازی بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. محسن آذرباد، هافبک طراح مس رفسنجان نیز در جریان برتری یک بر صفر تیمش برابر پیکان در تهران پاس گل سه امتیازی را به لوسیانو پریرا داد تا همچون همتای خود در استقلال با یک پاس گل بهترین بازیکن زمین شود، اما محمدرضا عباسی که پاس گل نساجی مقابل سپاهان را به نام خود زد بدشانس بود که این پاس گل به سه امتیاز ختم نشد؛ هرچند او هم بهترین بازیکن دیدار نساجی و سپاهان لقب گرفت. عباسی اگر کمی تمرکز بیشتری داشت می‌توانست گل دوم نساجی را هم به ثمر برساند یا حداقل روی آن صحنه تک به تک بهتر عمل کند. در انتها باید به پوریا سرآبادانی اشاره کرد که گل سه امتیازی‌اش در اهواز موجب دومین برد متوالی خارج از خانه شمس آذر شد.

خط حمله هفته: سعید سحرخیزان (گل‌گهر)، امین قاسمی‌نژاد (هوادار)

خط حمله هفته از دل بازی شش‌گله بیرون می‌آید. سعید سحرخیزان و امین قاسمی‌نژاد در دیدار گل‌گهر و هوادار که با تساوی سه بر سه به پایان رسید دو گل به ثمر رساندند و بهترین بازیکنان هفته هشتم لیگ برتر بودند. کمتر پیش می‌آید در لیگ برتر ایران بازیکنی دو گل در یک بازی به ثمر برساند، اما در عین حال تیمش برنده آن بازی نباشد؛ اما در مورد این دو بازیکن این اتفاق رخ داد تا گل‌هایشان تنها یک امتیاز برای تیم به همراه داشته باشد.

گل هفته: روبرتو تورس (گل‌گهر)

یکی از بازیکنان خارجی باکیفیت حاضر در لیگ برتر روبرتو تورس است که این فصل به گل‌گهر پیوسته است. او روی این ضربه ایستگاهی از زاویه‌ای سخت برای تیمش گلزنی کرد تا بهترین گل هفته را زده باشد. این گل را در ادامه مشاهده می‌کنید:

کد خبر 700093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.