توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی متخلف در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی متخلف در محورهای مواصلاتی استان توقیف شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا پناهی‌مقدم _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای تدابیر فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی به منظور ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان اقدام کرده است.

وی افزود: در همین راستا و برای پیشگیری از تصادفات، پلیس راه استان با هماهنگی مرجع قضائی، از روز شنبه ششم آبان، طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن و دارای تغییر وضعیت و نقص فنی (شوتی، آلودگی صوتی، نقص سیستم روشنایی و....) را با همکاری سایر واحدهای انتظامی در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرا می‌کند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: در این طرح، تمام خودروهای دارای تغییر وضعیت، برابر با بند ۹۴ ماده ۱ آئین‌نامه راهور و با توجه قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می‌شوند.

وی تصریح کرد: پلیس در این راستا اقدام به توقیف خودروهای خاطی کرده که از ابتدای طرح تاکنون ۳۴۶ دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح استان شدند.

پناهی‌مقدم تاکید کرد: مراحل توقیف و ترخیص خودروهای دارای نقص و تغییر وضعیت بدین صورت است که پس از توقیف خودرو در پارکینگ، اگر خودرو سابقه توقیف به علت تغییر وضعیت داشته باشد، به مدت یک ماه و در غیر این‌صورت به مدت ۱۰ روز توقیف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت مالک خودرو باید نسبت به حضور در دفترخانه‌های رسمی سطح استان و تعهد محضری مبنی بر عدم تغییر مجدد در وضعیت ظاهری و فنی خودرو و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام و پس از رفع نقص خودرو در پارکینگ (که می‌بایست در ساعات اداری صورت پذیرد) و طی مدت قانونی توقیف (۱۰ روز و یا ۳۰ روز) نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کند.

کد خبر 700086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.