کارایی تقاطع غیرهمسطح فراهان در کاهش ترافیک اراک بررسی شود

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای شهر اراک گفت: لازم است کارایی تقاطع غیر همسطح فراهان مورد بررسی قرار گیرد.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این تقاطع مورد استفاده افرادی است که از سمت جاده فراهان قصد ورود به شهر را دارند و می‌خواهند بدون ورود به میدان به بلوار شهید آنجفی هدایت شوند، همچنین استفاده کنندگانی که قصد حرکت از بلوار آنجفی به سمت آرامستان دارند، بتوانند از این تقاطع بهره مند شوند.

وی افزود: علت اولویت نداشتن تقاطع غیرهمسطح میدان فراهان این است که لوپ‌های ایجاد شده در پل شهید سیدی، ظرفیت و امکانات لازم را برای هدایت ترافیک دارد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای شهر اراک تصریح کرد: ترددهای جاده فراهان به سمت بلوار شهید آنجفی با دور برگردان قبل از میدان فراهان امکان هدایت این ترافیک را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم ترافیک، راه‌های جایگزین که پوشش دهنده ترافیک موجود است، نیاز به هزینه کرد در این تقاطع را به صورت شفاف نشان می‌دهد.

غفاری خاطرنشان کرد: زمانی که طرح جامع شهری در حال تدوین است از ظرفیت کارشناسی ترافیک در آن طرح استفاده خواهد شد و مشاوران شهرسازی و ترافیک در این زمینه با توجه به میزان تقاضا در سال‌های آینده، این طرح‌ها را تدوین و پیشنهاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: این کارشناسان و مشاوران برای تقاطع‌های غیرهمسطح نیز پیشنهادهای اولیه را ارائه می‌کنند که با توجه به شرایطی که پیش‌بینی می‌شود، ممکن است گره ترافیکی ایجاد شود و برای رفع این معضل به ساخت یک تقاطع در سال‌های آینده نیاز است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای شهر اراک گفت: تقاطع جاده فراهان در طرح شهرسازی لحاظ نشده، بلکه تنها مطرح شده است که مسیری از بلوار شهید آنجفی تا آرامستان در نظر گرفته شود، اما در آن اشاره به تقاطع غیر همسطح نشده است.

وی ادامه داد: افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند هر ایرادی که در مجموعه شهر در خصوص ترافیک وجود دارد یا نیاز به ایمنی و کاهش سرعت را با شورای ترافیک مکاتبه و درخواست مدنظر را ارائه کنند. تمام درخواست‌های ارائه شده به شورای ترافیک توسط معاونت عمرانی استانداری به کمیته‌های فنی ارجاع و در این کمیته طرح موضوع می‌شود، سپس آن مسئله به دستگاه مورد نظر و دستگاه‌هایی که عضو شورای ترافیک هستند ارجاع داده خواهد شد.

غفاری با بیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط ملزم می‌شوند برای پاسخگویی به درخواست ایجاد شده طرح را پیاده کنند، ادامه داد: این طرح ابتدا در کمیته فنی مطرح می‌شود و پس از تصویب در کمیته فنی به شورای ترافیک ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه در بعضی موارد مصوب شدن طرح در پارلمان شهری مدنظر است و پس از تصویب در صحن شورا به شورای ترافیک ارسال می‌شود تصریح کرد: در این مورد یک نفر از اعضای شورا در جلسات کمیته فنی و شورای ترافیک حضور خواهد داشت.

غفاری اضافه کرد: شورای ششم شهرداری را ملزم کرد تا هر طرحی در این زمینه در شهرداری مطرح می‌شود قبل از اینکه در کمیته فنی و شورای ترافیک ارائه شود، به کمیسیون مربوطه ارجاع و نظرات و پیشنهادات تکمیلی در این زمینه مطرح شود.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که در شورای ترافیک مطرح می‌شود باید برای عملیاتی شدن توسط شهرداری به شورا ارائه شود تا تعیین اعتبار صورت گیرد و در بودجه متمم یا اصلاحیه برای آن اعتبار تعیین شود، در اینجا نقش شورای شهر مشخص می‌شود چراکه طرح مصوب برای عملیاتی شدن نیاز به اعتبار دارد و شهرداری بر اساس اعتبار تخصیص داده شده و طرح موجود ملزم به اجرای مصوبات شورای ترافیک می‌شود.

غفاری با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح فراهان مصوبه شورای ترافیک را دارد، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح آرامستان در کمیته فنی مطرح شده است، اما مصوبه شورای ترافیک را ندارد.

کد خبر 700073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.