تکمیل طرح آبرسانی به تفرش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: تکمیل طرح آبرسانی به روستاهای تفرش از چشمه هفتیان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت‌اله آمری امروز_ یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در اردوی راهیان پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح که با هدف تأمین آب برای ۳۲ هزار نفر جمعیت شهرستان تفرش انجام می‌شود، هم اینک بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این طرح از ابرطرح‌های آبرسانی در سطح ملی است، افزود: طرح انتقال آب به شهرستان تفرش از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت‌گذر بودن و شرایط توپوگرافی مسیر و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی تصریح کرد: اجرای این طرح باهدف انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مطمئن و پایدار به شهرستان تفرش و انتقال ۵۰ لیتر بر ثانیه به روستاهای در طول مسیر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت محدود منابع آبی زیرزمینی شهرستان تفرش افزود: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن‌ترین منابع آبی موجود در این شهرستان است.

آمری با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، مشاوره و طراحی شده است گفت: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

تکمیل طرح آبرسانی به تفرش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مجری طرح آبرسانی به شهرستان تفرش هم گفت: از جمله ایستگاه‌های واقع شده در مسیر این طرح ایستگاه‌های پمپاژ جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه است.

علی مصلح آبادی اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای در مسیر خط انتقال با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر انجام می‌شود.

وی افزود: بهسازی چشمه با دبی ۴۵۰ لیتر در ثانیه و ساخت مستقیم برای دبی قابل انتقال ۱۵۰ لیتر در ثانیه است.

مدیر طرح آبرسانی شهر تفرش تصریح کرد: ۶۳ کیلومتر خط اصلی طرح از جنس لوله‌های فلزی به قطر ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر است.

وی با بیان اینکه پتانسیل چشمه هفتیان از نظر حجم آبی بسیار بالا است اضافه کرد: مخزن تعادلی و فشارشکن روستای طریزآباد و روستای قوسان نقش بسزایی برای آبرسانی به شهر تفرش را دارد.

مصلح‌آبادی با بیان اینکه مخزن هزار متر مکعبی قزل‌قاش هم اینک در حال بهره‌برداری است، گفت: این طرح به زودی وارد مدار می‌شود.

وی اظهار کرد: به منظور تأمین ۴/۲ مگاوات برق مورد نیاز طرح با تلاش مسئولان شرکت توزیع برق در یک سال اخیر، عملیات اجرایی حدود ۶۵ کیلومتر شبکه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

کد خبر 700055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.