برخورد با مدیران متخلف در زمینه پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت:مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به مسائل پدافندی توجه لازم را داشته باشند درصورت مشاهده کم‌کاری مدیر متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا غلامی‌سوق روز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در نشست پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سوم تا دهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده‌است، اظهار کرد: آنچه در بحث پدافند ضروری است شناخت جایگاه پدافند است و تلاش کردیم از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای خودداری کرده و فرهنگ پدافند را در مدارس و میان دانش‌آموزان، کارکنان و عموم مردم اجرایی کنیم.

وی با اشاره به مصون‌سازی پدافند، افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل با مشارکت دانشگاه تهران تدوین شده و مسائل و مشکلات استان در حوزه پدافند غیرعامل در این طرح دیده شده‌است که برخی از برنامه‌های تدوین شده در حال اجرا است.

مدیرعامل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین پل در سطح استان وجود دارد و این سوال پیش می‌آید اگر یکی از این پل‌ها از بین برود باید چه تدبیری اتخاذ شود که پل سیار طراحی کردیم و اگر روزی یکی از پل‌ها تخریب شد، سریع پل سیار جایگزین شود.

وی تصریح کرد: در طرح پدافند غیرعامل مخابرات سیار و پمپ بنزین سیار آماده شده‌است و در حال انجام برق سیار هستیم و تلاش می‌کنیم حداقل امکانات را برای مواقع اضطراری در حوزه پدافند تهیه کنیم.

غلامی‌سوق خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل زیستی ادارات منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص برگ جوانه‌خوار درختان بلوط و تالاب‌ها اقدامات خوبی انجام دادند.

وی افزود: در خصوص بیماری مشترک بین انسان و دام دامپزشکی و همچنین دیگر بیماری‌ها مانند هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی صورت دادند.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل توصیه می‌کنیم در پروژه‌های حساس، مهم و حیاتی استان پیوست پدافند غیرعامل رعایت شود، متأسفانه جاده‌ای در استان پس از سال‌ها احداث شده اما به دلیل نداشتن پیوست پدافند غیرعامل مشکلاتی ایجاد کرده‌است.

وی افزود: هر عمل، قانون و دستورالعمل که بر روی زمین بماند با روح، روان، سلامت، و آرامش مردم مربوط است و ترک فعل تلقی می‌شود و هر کدام از مدیران این قوانین و دستورالعمل را انجام ندهند طبق قانون مجلس شورای اسلامی ترک فعل محسوب شده و به دستگاه قضائی معرفی می‌شود.

کد خبر 700032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.