تلاش‌های شهردار رشت قابل تقدیر است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تلاش‌های شهردار رشت قابل تقدیر است اما در برخی از مجموعه‌های شهرداری، کم‌کاری‌هایی توسط برخی از مدیران مشاهده می‌شود که منجر به بروز مشکلاتی در شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز_ یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در یکصدوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهار کرد: این نوجوان بسیجی در شرایط سنی اندک، غیرتمندانه برای دفاع از ایران اسلامی نارنجک به کمر بست و به زیر تانک رفت و همه ما در برابر این شهدا مسئول هستیم و باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم.

وی افزود: حسین فهمیده شجاعانه در دفاع از آب و خاک میهن به شهادت رسید، لذا باید این قهرمانان را به عنوان الگو به نسل جوان و نوجوان بیشتر معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با مخاطب قرار دادن شهردار رشت خاطرنشان کرد: به تازگی دیداری که با جانشین فرماندهی انتظامی گیلان داشتیم، وی آمادگی مجموعه نیروی انتظامی را به منظور راه‌اندازی مجدد واحد اجراییات در شهرداری رشت اعلام کرد، اما در این خصوص هیچ اقدام مؤثری از سوی شهرداری انجام نشد و این در حالی است که در سطح شهر شاهد افزایش مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز، انبوه حضور دست‌فروشان و سایر مشکلات هستیم.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه افزایش ون کافه‌ها موضوع دیگری است که باید شهرداری به آن توجه داشته باشد تصریح کرد: بسیاری از این ون کافه‌ها بدون مجوز در شهر مشغول فعالیت هستند، البته این دغدغه در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا بررسی شد و امیدواریم با تدابیر لازم فعالیت ون کافه‌ها ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت حدود چند ماه پیش پیرامون آغاز اجرای طرح ممیزی املاک بشارت داد، گفت: در خرداد ماه سال جاری نیز شهردار رشت در جلسه شورا اعلام کرد که یکی از پرسنل شهرداری رشت مسئولیت اجرای طرح ممیزی املاک را عهده‌دار شده است و این شخص نیز در جلسه دیگری اعلام کرد که به زودی ۱۲۴ هزار ملک در منطقه چهار زیر اجرای طرح ممیزی املاک قرار می‌گیرد که با گذشت چند ماه از طرح این موضوع هیچ اقدام مؤثری انجام نشده است و این قابل پذیرش نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پُل جانبازان تبدیل به قصه پرغصه این شهر شده است اضافه کرد: برخی از رستوران‌داران در کنار پایه‌های پُل اقدام به استقرار میز و صندلی کرده‌اند و شهر به لحاظ خدمات شهری کاملاً تعطیل است و هیچ نظارتی بر عملکرد شرکت نظارتی مجری این حوزه نیست و این در حالی است که در گذشته مدیران و پرسنل خدمات شهری شهرداری رشت از ساعات ابتدایی صبح در سطح شهر حضور داشتند و مشغول نظارت بر عملکرد حوزه‌های مختلف مرتبط بودند.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه بازرسی شهرداری رشت باید فعال‌تر باشد، گفت: شورا به دنبال همراهی و اتحاد است اما نمی‌توانیم اجحافی را که در شهر ملاحظه می‌کنیم نادیده بگیریم و بخش عظیمی از این مباحث نیز به واسطه کم‌کاری‌هایی است که در سطح شهر به علت بی‌توجهی برخی از مدیران شهرداری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت نیازمند حضور مدیران دلسوز و متعهد است گفت: تلاش‌های شهردار رشت قابل تقدیر است اما در برخی از مجموعه‌های شهرداری، کم‌کاری‌هایی توسط برخی از مدیران مشاهده می‌شود که منجر به بروز مشکلاتی در شهر شده است، لذا انتظار داریم که ارتباطات میان شورای شهر و شهرداری افزایش پیدا کند و اقدامات این نهاد به شورا اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: با اجرای پروژه هوشمندسازی شهرداری رشت از بروز بسیاری از مشکلات و همچنین فساد و رانت جلوگیری می‌شود و در این راستا سازمان فاوا شهرداری طرحی را در جهت تسریع بخشیدن به پروژه هوشمندسازی ارائه کرده است.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه در سال ۹۲ شهرداری رشت تعدادی نیرو به منظور اجرای پروژه ممیزی املاک جذب کرد، گفت: چهار هزار نفر نیرو در شهرداری رشت فعالیت دارند اما کوچک‌ترین اقدام در شهرداری برون‌سپاری می‌شود و این اصلاً پذیرفتنی نیست.

کارگرنیا با تاکید به اینکه از نیروهای داخل مجموعه شهرداری به منظور اجرای ممیزی املاک استفاده شود، افزود: وقتی می‌توانیم از توانایی پرسنل شهرداری استفاده کنیم بر اساس کدام ضرورت به برون‌سپاری تاکید می‌شود و این در حالی است که می‌توانیم اجرای برخی از مباحث مربوط به ممیزی املاک را به جوانان جویای کار شهر رشت واگذار کنیم و اولویت باید با شرکت‌های بومی و جوانان شهر باشد.

کد خبر 700014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.