نساجی ۱- سپاهان ۱/ مورایس باز هم ناکام برابر رحمتی

تیم فوتبال سپاهان برای اولین بار در این فصل متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، هفتم آبان‌ماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های نساجی مازندران و سپاهان در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نساجی مازندران و سپاهان

ورزشگاه: شهید وطنی قائم شهر

تماشاگر: حدود ۸ هزار نفر

گل‌ها: محمدرضا آزادی (دقیقه ۴۹) برای نساجی؛ محمد دانشگر (دقیقه ۶۶) برای سپاهان

اخطار: رامین رضائیان (دقیقه ۵۶) از سپاهان

نساجی: محمدرشید مظاهری، امیرمهدی جان‌ملکی (۷۳- محمدرضا ترابی)، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، سعید غلامعلی‌بیگی، محمدرضا عباسی، مهرداد عبدی (۷۳- مرصاد سیفی)، اسماعیل بابایی (۸۵- صابر حردانی)، فرشید اسماعیلی (۹۰- مهدی رضایی)، آریا برزگر (۷۳- حسین زامهران) و محمدرضا آزادی

سرمربی: مهدی رحمتی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر (۸۵- هادی محمدی)، سیاوش یزدانی (۳۶- نیلسون جونیور)، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد قربانی، برایان دابو (۶۵- محمد کریمی)، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی (۶۵- محمد جواد حسین نژاد)، رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: خوزه مورایس

داور: امیر عرب‌براقی

شرح بازی:

دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌رفتند که با توجه به شرایط دو تیم، بازی برای هر دو تیم حساس بود. سپاهان که در دومین بازی لیگ برتر خود در خارج از اصفهان به میدان می‌رفت در نیمه نخست روی پاس‌های قطری رضاییان برای آریا یوسفی در سمت چپ خط حمله برنامه ریزی داشت و در حالی که روی این تاکتیک دو سه بار در نیمه نخست ایجاد موقعیت کرد اما نتوانست دروازه نساجی را باز کند. در سوی دیگر نساجی که با ترکیبی هجومی برابر سپاهان قرار گرفته بود از اواسط نیمه نخست به خوبی بازی را به دست گرفت و ضمن عملکرد خوب دفاعی و اجازه ندادن به هافبک‌های سپاهان برای بازیسازی، چشم به باز کردن دروازه مهمان هم داشتند، با این حال اما برتری نساجی تنها در تصاحب توپ و گرفتن کرنر بود و به جز یک ضربه سر که با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد، نساجی نتوانست در فاز حمله برابر سپاهان عملکرد خوبی داشته باشد.

سپاهان در نیمه دوم برای برد بازی را آغاز کرد و مشخص بود با تفکرات هجومی تری نیمه دوم بازی را آغاز کرده بود، همین مساله باعث شده بود سپاهان با فاصله بیشتری نسبت به دروازه خودی بازی کند که نساجی از همین اتفاق در ابتدای نیمه دوم استفاده کرد و روی یک ضد حمله سریع و یک ارسال از سمت چپ به گل رسید. سپاهان که پس از این گل به نظر عصبی شده بود پس از گذشت دقایقی با آرامش بیشتر بر بازی مسلط شد و روی یک کرنر با ضربه سر دانشگر به گل تساوی رسید.

در ادامه بازی و ۲۰ دقیقه پایانی نیمه دوم نساجی با تجمع در خط سعی در حفظ نتیجه داشت و البته روی ضد حملات و توپ‌های ارسالی به پشت مدافعان سپاهان سعی در ضربه زدن به این تیم داشت. دو تیم در دقایق پایانی بازی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، نساجی دو موقعیت تک به تک را از دست داد و در سوی دیگر شوت فنی آل کثیر که به تیر افقی دروازه نساجی برخورد کرد نیز بهترین موقعیت سپاهان بود.

در نهایت این دیدار پر برخورد و سریع با نتیجه تساوی به پایان رسید تا سپاهان برای اولین بار در این فصل متوقف شود و روند هشت پیروزی متوالی در لیگ برتر که از فصل پیش آغاز شده بود متوقف شد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴۹- نساجی) - فرار عباسی از سمت چپ با ارسال کوتاه او به دهانه دروازه سپاهان همراه شد تا این آزادی باشد که با ضربه‌ای که جلوتر از نیلسون زد دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۶۶- سپاهان) - کرنر ارسالی رامین رضائیان از سمت راست با ضربه سر محکم دانشگر به تور دروازه نساجی چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- توپ ارسالی بابایی از سمت راست محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر فنی برزگر همراه شد اما پیام نیازمند به سختی و از زیر طاق دروازه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۵- ضربه ایستگاهی سپاهان از فاصله نسبتاً زیاد را رضا اسدی روانه دروازه نساجی کرد اما مظاهری با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۸- توپ در سمت چپ محوطه جریمه به آریا یوسفی رسید اما ضربه بی دقت او از زاویه نه چندان مناسب باعث شد توپ را مظاهری جمع کند.

دقیقه ۶۱- توپ ارسالی به پشت مدافعان سپاهان نزدیک بود با غفلت دانشگر و نیازمند با ضربه زیرکانه آزادی به گل تبدیل شود اما توپ با فاصله‌ای کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- در موقعیتی تک به تک عباسی آنقدر تعلل کرد که نیلسون از پشت سر آمد و اجازه ضربه زدن از او را گرفت تا موقعیت عالی نساجی برای گل دوم از دست برود.

دقیقه ۸۹- باز هم حرکت آزادی پشت مدافعان سپاهان برای نساجی موقعیت تک به تک ساخت اما ضربه نهایی آزادی با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- آل کثیر که در محوطه جریمه نساجی صاحب توپ شده بود در موقعیتی ساخت ضربه فنی و کات دار زیبایی زد که با برخورد به تیر افقی راهی به داخل دروازه پیدا نکرد.

اتفاق ویژه:

درگیری لفظی عجیب دابو و مورایس پس از تعویض هافبک بورکینافاسویی در اواسط نیمه دوم اتفاق عجیب این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

محمدرضا آزادی که یک گل به ثمر رساند و بارها مدافعان سپاهان را روی ضد حملات و توپ‌های ارسالی به پشت مدافعان اذیت کرد بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 699992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.