ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و کانون‌های سبز در شهر خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد گفت: طی سه دهه گذشته باید روی زیرساخت‌های سبز، کانون‌های سبز، فضاهای جمعی، انهار و چشمه‌ها تمرکز می‌شد، اما شهر در قالب طرح ۱۰۷ هکتاری ،۴۰ هکتاری و ۷۰ هکتاری تفکیک شد و امروز با شهری مواجه هستیم که در همه لایحه‌ها از جمله ترافیک، غلبه توده بر فضا، پدافند و زیرساخت‌ها مسئله دارد.

داریوش بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خرم‌آباد اظهار کرد: یک اشتباه راهبردی و استراتژیک بنای ماجرای ۰۷ را شکل داده و آن این است که طبق ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، نزدیک به ۱۶ هزار متر مربع از ۰۷ به کاربری‌های مسکونی و عمومی و بخشی نیز به تجاری تبدیل شده است و این بزرگترین خطایی بوده که در ۰۷ رخ داده است.

وی با بیان اینکه مسئله شهر خرم‌آباد توسعه مسکونی نیست، چراکه هیچ شهری از توسعه مسکونی بهره نبرده است، افزود: موضوع ۰۷ باید با رویکرد تجاری به صورت میدان‌گاهی و محوریت یک کاربری عمومی حداقل ۱۲ هکتاری همچون میدان‌گاه ابراهیم خان کرمان یا نقش‌جهان اصفهان و بسیاری از فضاهای شهری که می‌توانست و می‌تواند نه تنها در شهر خرم‌آباد و استان لرستان بلکه در غرب کشور جاذب جمعیت و گردشگر باشد.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: سهم شهرداری از اراضی ۰۷ در حال حاضر هفت هکتار است که اگر به عنوان یکی از ذی‌نفعان ملک، بتواند کاربری آن را به تجاری تغییر دهد، حدود چهار تا پنج هکتار به عنوان فضای سبز به سهم شهرداری افزوده می‌شود.

بارانی تصریح کرد: راه برون‌رفت شهر خرم‌آباد از وضعیت فعلی این بوده است که طی سه دهه گذشته باید روی زیرساخت‌های سبز، کانون‌های سبز، فضاهای جمعی، انهار و چشمه‌ها تمرکز می‌شد، اما این شهر در قالب طرح ۱۰۷ هکتاری ،۴۰ هکتاری و ۷۰ هکتاری تفکیک شد و امروز با شهری مواجه هستیم که در همه لایحه‌ها از جمله ترافیک، غلبه توده بر فضا، پدافندی و زیرساخت‌هایی که می‌تواند جذب گردشگر کند، مسئله دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر مدیریت شهری و استان این است که دغدغه کف جامعه در شهر خرم‌آباد و استان لرستان را تجمیع کند، گفت: این اتفاق در استان صورت گرفته است و تمام لایحه‌های حاکمیت به عنوان یک مسئله در موضوع ۰۷ وجود دارد.

کد خبر 699991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.