تولید سالانه ۱۰۰ هزار اصله نهال زیتون در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سالانه ۱۰۰ هزار اصله نهال زیتون در این استان تولید می‌شود و برنامه‌ریزی شده است تا این میزان تولید تا سال ۱۴۰۵ به ۴۰۰ هزار اصله نهال برسد.

به گزارش ایمنا، محمدحسین عطایی امروز- یکشنبه هفتم آبان‌ماه- در شورای برنامه ریزی استان که با حضور استاندار برگزار شده بود، اظهار کرد: جوان سازی باغ‌های زیتون، واردات ارقام جدید و اصلاح شده، حمایت از صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت کمباین برداشت زیتون از دیگر برنامه‌های محوری در حوزه این محصول است.

وی افزود: قزوین با داشتن ۹ هزار هکتار باغ زیتون از مجموع ۵۸ هزار هکتار باغ زیتون در کشور، بعد از زنجان در رتبه دوم قرار دارد که این میزان اراضی ظرفیت خوبی برای توسعه زیتون در قزوین محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به وجود ۲۱ شاخص کلیدی در بخش کشاورزی استان قزوین، خاطرنشان کرد: در این شاخص‌ها به شکل کمی و کیفی و بر اساس اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های لازم در حوزه توسعه، تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

عطایی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آماده اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی میانگین تولید ذرت علوفه‌ای در استان قزوین را بالاتر از میانگین کشوری دانست و ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده، میزان تولید ذرت علوفه‌ای ۵۰ تن در هکتار بوده که رقم کشوری آن ۴۸ تن در هر هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید میزان عملکرد ذرت علوفه‌ای تا سال ۱۴۰۵ از ۵۰ تن در هکتار به ۶۰ تن در هکتار افزایش پیدا کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 699981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.