شناسایی ۸۸۰ شهید غریب اسارت در کشور

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور گفت: ۸۸۰ شهید والامقام دفاع مقدس که در دوران اسارت به دست دشمنی بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، در نقاط مختلف کشور شناسایی شد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد زمردیان امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در پیش‌کنگره شهدای غریب اسارت استان مرکزی در اراک اظهار کرد: ۱۸ سفر در چهار ماه گذشته برای شناسایی شهدای غریب اسارت به نقاط مختلف کشور انجام شده است و این سفرها همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: ۸۸۰ شهید غریب اسارت کشور که به طرق مختلف به دست دشمن شهید شدند، به کمک این سفرها شناسایی شده‌اند.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور خاطرنشان کرد: ۶۳۹ شهید از مجموع این شهدا با نام شناسایی شده‌اند و اطلاعات اولیه این شهدا جمع‌آوری و زادگاه، اردوگاه و محل شهادت آن‌ها نیز مشخص شده است.

زمردیان گفت: ۲۵ شهید از مجموع شهدای غریب اسارت کشور متعلق به استان مرکزی هستند که آمار اولیه این استان ۱۱ شهید بود.

وی ادامه داد: اطلاعات شهدای غریب اسارت از طریق اطلاعات هم‌رزمان و آزادگان، صلیب‌سرخ و کمیته جست‌وجوی مفقودین دریافت شده است.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور اظهار کرد: اطلاعات برخی از شهدای غریب اسارت کشور از دل یهزار و ۲۴ نامی که توسط آزادگان ارائه شده است، شناسایی شده‌اند و هنوز شهدایی هستند که تنها نامی از آنان در اذهان آزادگان باقی مانده است.

زمردیان خاطرنشان کرد: نام ۱۹۹ شهید توسط یکی از ایثارگران نیروی زمینی ارتش و به‌وسیله فایل‌های صوتی آزادگانی که می‌گویند این شهید با ما بوده است، به کنگره اعلام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 699949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.