مقابله شدید بریتانیا با جرایم نفرت‌پراکنی

افزایش جرایم نفرت‌پراکنی در سراسر بریتانیا وزارت کشور را به مداخله واداشت تا هرگونه تلاش اتباع خارجه در این زمینه را با لغو ویزا و اخراج از کشور پاسخ دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش جرایم نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت‌های نژادی در سراسر بریتانیا شامل آسیب به اموال و حمله به افراد، وزرات این کشور تمام اتباع خارجه فعال در این زمینه را به لغو ویزا و اخراج از کشور تهدید کرد. نفرت‌پراکنی به هرگونه گفتار یا عملکرد خصمانه‌ای گفته می‌شود که فرد یا گروهی از افراد بر اساس نژاد، جنسیت، قومیت، مذهب، هویت، ملیت و هر ویژگی اجتماعی دیگری علیه فرد یا گروه دیگر به کار می‌برند.

این جرایم پس از شدت گرفتن شرایط جاری میان رژیم اسرائیل و گروه مقاومت حماس با گسترش لفاظی‌ها و به کار بردن اقدامات خصمانه‌ای علیه حامیان هر دو طرف در سراسر بریتانیا همراه بوده و مشکلات متعددی را در سطح شهرهای بریتانیا ایجاد کرده است. بنابراین وزرات بریتانیا هشدار داد اتباع خارجه در صورت شرکت در هر گونه اقدامات نفرت‌پراکنی و خشونت نژادی حتی اگر اقدامات آن‌ها از استانداردهای جنایی پایین‌تر باشد، با لغو ویزا مواجه خواهند بود.

وزارت بریتانیا دلیل اقدام خود را این‌گونه اعلام کرد که تضمین این‌که افراد می‌توانند از حقوق خود برای آزادی بیان استفاده کنند، باید با این اطمینان همراه شود که نفرت‌پراکنی در این کشور جایی ندارد و دامن زدن به آن با محرومیت از حقوق اختصاص‌یافته همراه است.

وزارت بریتانیا تأکید کرد فرصت‌هایی که ویزای بریتانیا برای افراد فراهم می‌کند یک امتیاز ویژه است و این نهاد در اجرای قانون و لغو ویزا برای متخلفان هیچ‌گونه تردیدی نخواهد داشت. طبق قوانین مهاجرتی موجود، وزارت بریتانیا این قدرت را دارد که از حضور هر فردی در بریتانیا که برخلاف منافع عمومی عمل می‌کند، جلوگیری به‌عمل آورد و این نهاد نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت را تحمل نخواهد کرد.

البته حمایت از مردم فلسطین به‌طور گسترده از جمله با برافراشتن پرچم این کشور، به‌تنهایی یک جرم جنایی و نفرت‌پراکنی محسوب نمی‌شود، با این حال حامیان حق تحریک خشونت یا نفرت علیه یکدیگر را ندارند.

مقابله شدید بریتانیا با جرایم نفرت‌پراکنی

کد خبر 699944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.