ایجاد بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۱۳۲۴ فرصت شغلی در استان توسط بسیج سازندگی ایجاد شده‌ است.

به گزارش خبرنگار، محسن ضامن‌فر امروز _یکشنبه، هفتم آبان‌ماه_ در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های استان در حوزه اشتغال اظهار کرد: موضوع اشتغال همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دغدغه دولت بوده زیرا با معیشت مردم مرتبط است.

وی افزود: سال گذشته متناسب با شرایط و منابع بانک‌های استان اعتبار خوبی در قالب کسب و کارهای تبصره ۱۶ پرداخت شد و جایگاه استان در حوزه اشتغال ارتقا یافت.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار مورد بود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام و گزارش آن از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: تعهد اشتغال استان در سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار مورد است که عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه خوب بوده است و انتظار می‌رود با توجه به اینکه ملاک ارزیابی استان در حوزه اشتغال سامانه رصد است دستگاه‌ها تعداد اشتغال ایجاد شده را در این سامانه به ثبت برسانند.

ضامن‌فر اضافه کرد: امسال شرایط جذب اعتبارات نسبت به سال گذشته بهتر شده و انتظار داریم دستگاه‌ها بیشتر از آنچه برای آن‌ها معین شده است، اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد بعضی دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی در زمینه ایجاد اشتغال خوب و قابل تقدیر است، ادامه داد: با وجود اینکه هنوز منابع امسال اعلام نشده اما برخی دستگاه‌ها مانده تبصره ۱۶ سال گذشته را جذب کردند و اشتغال‌زایی خوبی انجام دادند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعهد اشتغال بسیج سازندگی ۷۸۰ مورد بود اما یک هزار و ۳۲۴ فرصت شغلی ایجاد شد با این وجود، برخی دیگر از دستگاه‌ها عملکرد خوبی در حوزه اشتغال نداشتند.

وی گفت: همکاری بعضی واحدهای بانکی در زمینه اشتغال نیز مناسب نبود و اعلام کردند که بانک‌های مرکزی چیزی به آن‌ها ابلاغ نکرده است.

ضامن‌فر با تأکید بر اینکه آمار اشتغال واقعی ارائه شود، اظهار کرد: دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه اشتغال نداشتند باید نسبت به انجام تعهدات خود و ثبت آن در سامانه رصد تا جلسه بعد ظرف دو هفته آینده اقدام کنند.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای، بنیاد شهید، بسیج سازندگی و فرهنگ ارشاد و اسلامی از دستگاه‌هایی هستند که نسبت به انجام تعهدات خود در زمینه اشتغال، اقدام کرده‌اند.

کد خبر 699941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.