اسناد توسعه اقتصادی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی شد

همزمان با آیین نکوداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۴۹۰ روستای خراسان شمالی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد روشن امروز- یک‌شنبه هفتم آبان‌ماه _ در آئین نکوداشت روز آمار و برنامه ریزی اظهار کرد: پیشینه جمع آوری داده‌های آماری به دوران باستان باز می‌گردد.

وی افزود: هیچ برنامه ریزی ای بدون داده و اطلاعات امکان پذیر نیست.

مدیر کل دفتر حساب‌های اقتصادی مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: حکمرانی داده که شعار امسال هفته آمار و برنامه ریزی است توانمند سازی سازمان‌ها و کشورها در بهره برداری بهینه و مؤثر از داده‌های خود در جهت تصمیم گیری های استراتژیک و دقیق را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: یکی از روش‌های برنامه ریزی در ایران برنامه ریزی منطقه‌ای است و برای اینکه برنامه ریزی درست و متناسب با ویژگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هر منطقه باشد ارائه آمار و داده مهم تلقی می‌شود.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه تاکید کرد: آمار و برنامه ریزی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است که در این ارکان نیروی انسانی، تجهیزات و زمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی زمان را رکن مهم در تحقق اهداف آمار دانست و ادامه داد: در تمام داده‌های استخراج شده و برنامه‌ریزی‌ها، موضوع منابع مالی و زمان از ملزومات مهم به شمار می‌رود.

استاندار خراسان شمالی گفت: امروزه تمام ارکان اداره کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نیازمند برنامه ریزی است و نباید از آن غفلت کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این همایش از اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان در ۴۹۰ روستا رونمایی شد.

کد خبر 699938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.