برخورد قاطعانه با معضل سد معبر در شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز از عزم راسخ شهرداری در برخورد با سدمعبر، فراخوان شهردار این کلان‌شهر و دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی برای برخورد با سد معبر خودروهای بارفروش خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی امروز _ یکشنبه هفتم آبان_ با اشاره به عزم جزم شهرداری این کلان شهر در برخورد قاطع با وانت‌های بارفروش و دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی، اظهار کرد: طبق قانون با وانت بار فروشانی که باعث بروز اختلال در عبور و مرور در خیابان می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی گاهاً شاهد انتشار مطالبی در خصوص عدم برخورد با وانت بارها توسط شهرداری مطرح می‌شود، افزود: برخورد قاطعانه و استمرار آن با معضل سد معبر از مطالبات شهروندان است؛ چراکه معابر شهری، متعلق به عموم بوده و سد معبر باعث ضایع شدن حقوق شهروندی می‌شود.

سخنگوی شهرداری شیراز با بیان اینکه سد معبر در خیابان‌ها و بلوارها مشکلاتی از جمله افزایش حجم ترافیک و ایجاد تصادف در بردارد، تصریح کرد: با دعوت از نهادها و دستگاه‌های متولی و انتظامی برای این موضوع، گامی جدی برداشته شد.

جاویدی ادامه داد: طبق آئین‌نامه ۱۵۹ و ۱۶۳ راهنمایی و رانندگی با خودروهای وانت بار میوه فروش که ایجاد ترافیک و راه بندان می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود و متولی کاملاً مشخص است و شهرداری حسب دغدغه شهروندان در رفع این معضل ترافیکی آمادگی کامل با نهاد متولی را دارد.

وی به اقدامات و گام‌های قاطعانه‌ای که شهرداری شیراز در نیمه نخست سال در حوزه برخورد با تخلفات شهری در محدوده حریم، سد معابر و تخلفات ساختمانی برداشته است، اشاره کرد.

سخنگوی شهرداری شیراز تاکید کرد: مجموع اقدامات واحدهای کنترل و رفع تخلفات ساختمانی شهری مناطق دارای حریم از فروردین تا شهریورماه سال جاری، شامل پنج هزار و ۲۶۷ مورد جلوگیری و تعطیلی کار، ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰، رفع خلاف تخریب، تسلیم اخطار کتبی به متخلفین، ضبط و حمل وسایل کار، کنترل مجوزهای ساختمانی، پلمپ و تعداد پرونده‌های تشکیل شده بوده است.

جاویدی آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج ماه نخست امسال را سه هزار و ۶۷۰ مورد شامل دو هزار و ۶۸۶ جریمه، تخریب و به حالت اولیه برگردانده شده عنوان و اضافه کرد: ۹۸۴ مورد نیز آرای قطعیت نیافته و در حال طی کردن مراحل قانونی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: نظارت بر اصناف شامل تشکیل پرونده جهت واحدهای صنفی متخلف در سطح مناطق، پلمپ واحدهای صنفی متخلف، مکاتبه با پلیس اماکن جهت پلمپ و صدور اخطار کتبی جهت واحدهای صنفی متخلف را ۱۲۶۰ مورد اعلام کرد.

کد خبر 699908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.