زمینه افزایش محدوده شهر در غرب زنجان فراهم است

استاندار زنجان گفت: غرب زنجان امکان افزایش محدوده شهری و قابلیت لازم برای توسعه شهری را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی امروز _ یکشنبه هفتم آبان‌ماه _ در کارگروه امور زیربنایی استانداری، اظهار کرد: نیاز افراد مختلف جامعه به مسکن از دغدغه‌های فعلی مدیریت استان و یکی از ابزارهای کنترل مسکن هم افزایش عرضه است.

وی افزود: بخشی از کنترل تورم بر عهده حاکمیت است و باید با ابزارهای علمی آن را انجام دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف شهر زمین در اختیار حاکمیت نیست تا بتواند افزایش عرضه مسکن را داشته باشد، اضافه کرد: دولت باید با استفاده از امکانات خود عرضه مسکن را ممکن کند، شهرک گلشهر در دهه هفتاد، ۷۰ هکتار به محدوده شهر اضافه و بخشی از مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان مسئولان مجموعه حاکمیتی این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم برای ایجاد شرایط بهتری در تهیه مسکن مردم استفاده کنیم، تاکید کرد: مصلحت بالادستی نیز وجود دارد و باید نسبت به این مصلحت بالادستی تدابیر لازم را در نظر بگیریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد و بهترین نقطه برای توسعه شهر غرب شهر زنجان است، تمام امتیازات از جمله فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و صنایع هایتک را دارد و نقطه خوبی برای توسعه شهر است.

افشارچی با اشاره به جمعیت ۵۵۰ هزار نفری زنجان، گفت: پس از ۳۰ سال باید بازنگری صورت بگیرد و برای مسکن جوانان فکری شود، در غرب زنجان این امکان را داریم چراکه قابلیت لازم برای توسعه شهر را دارد و این مسیر می‌تواند فرصتی ایجاد کند.

وی گفت: مدیریت، سرایداری نیست که آن را تحویل بگیریم و همانگونه تحویل دهیم. الحاق زمین در غرب یک امکان مهم و نیاز مبرم است که کشور در حل موضوع مسکن روی آن حساب کرده و برای ما در توسعه شهر مهم است.

کد خبر 699897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    از زمینهای داخل شهر زنجان هم برای ساخت مسکن اولی ها استفاده شود مثل زمینهای پادگان ارتش در بالای سعدی شمالی و زمینهای خالی داخل شهر و زمینهای بالای محدوده شهری سمت شمال شهر هم می توان استفاده نمود
  • حاتمی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    سلام و عرض ادب مسولین محترم از شما عاجزانه درخواست دارم به خواسته های شهروندان توجه کنید بسیاری از شهروندان زنجان سالیان قبل مبادرت به خرید فیش تعاونیها کردند به امید روزی که از اجاره نشینی رهایی یابند مثل بنده بیست سال فیش اندیشه سه خریدم تا روزی فرزندانم از مستأجری رنج نبرند متاسفانه امسال خانه اجاره ای بنده بسیار نامناسب هست حتی خجالت میکشم آدرس رو به اقوام و فامیل بگم دیگه کلا نابود شدیم با دو تا بچه مدرسه ای و کارگری نمی‌دونم سال دیگه چه خاکی سرم بریزم لطفاً به خواسته شهروندان توجه کنید
  • پیمان IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام و عرض ادب چرا فیش اندیشه ۳ داخل محدوده نمیاد؟ اندیشه ۱و ۲ مگه چه فرقی با ۳ داره؟ مکان اندیشه ۳ بهترین قابلیت و آب و هوا رو داره سالیان سال است ک فیش خریدیم ب امید اینکه صاحب خانه شویم