پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی سرعت می‌گیرد

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان اصفهان پرداخت‌ شده است و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری همچون سال‌های گذشته پرداخت‌ها بالاتر برود و به عدد مطلوب برسد.

سیدمهدی قائم‌مقامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان اصفهان پرداخت شده است و انتظار می‌رود در نیمه دوم امسال همچون سال‌های گذشته پرداخت‌ها بالاتر برود و به عدد مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: میزان اعتبار بر اساس جذب و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها انجام می‌گیرد.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در صورت پرداخت ۶۰ تا ۷۰ درصد از تسهیلات تا پایان مرحله نخست، مرحله دوم اعتبار بیشتری اختصاص پیدا می‌کند، البته بانک‌ها نیز به دلیل تعدد تسهیلات تکلیفی و اولویت قرارگیری وام‌هایی مانند ازدواج، گاه در پرداخت‌ها تأخیر داشته‌اند که جلساتی با مدیران بانکی در راستای سرعت بخشی به پرداخت‌ها داشته‌ایم.

قائم‌مقامی افزود: از طرفی نیز اعتبارسنجی دست بانک‌ها را می‌بندد، زیرا یک ضامن یا وثیقه معتبرمی طلبد که ممکن است پس از اعتبارسنجی ضامن یا وثیقه، مورد اعتبار واقع نشود.

وی تصریح کرد: سال گذشته از سوی چهار بانک تسهیلات‌دهی انجام می‌گرفت و سال جاری به دلیل استقبال زیاد از تسهیلات مشاغل خانگی، تعداد این بانک‌ها به هشت مورد افزایش یافته است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تسهیلات پرداختی به دو شیوه انفرادی با سقف ۱۵۰ میلیون تومان و پشتیبان با سقف چهار میلیارد تومان است که اولویت، تمرکز بیشتر بر پرداخت تسهیلات پشتیبان است، زیرا اشتغال‌زایی بالایی که از این طریق انجام می‌گیرد، هرچند پرداخت تسهیلات مستقل نیز در حال انجام است.

کد خبر 699892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.