آزار و اذیت کودکان اسپانیایی در مؤسسات کاتولیک

تحقیقات اسپانیایی نشان می‌دهد که ممکن است بیش از ۲۰۰ هزار کودک در مؤسسات کاتولیک مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از سال‌ها اعتراض در مورد آزار کودکان توسط کارکنان کلیسا و مردم عادی، دولت اسپانیا سرانجام برای افشای واقعیت اقدام کرد. گزارش منتشر شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد بیش از ۲۰۰ هزار کودک خردسال ممکن است توسط مؤسسات کاتولیک در اسپانیا مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند.

این گزارش ارقام دقیقی ارائه نمی‌کند، اما شامل نظرسنجی‌هایی است که تخمین می‌زند ۰.۶ درصد از جمعیت بالغ اسپانیا به احتمال زیاد زمانی که زیر سن قانونی بوده‌اند، در این مؤسسات مورد تعرض قرار گرفته و تعداد کمتری (۰.۵۳ درصد) مدعی شده‌اند این اقدام توسط کارمندان شاغل در مؤسسات مذهبی انجام گرفته است.

این گزارش نگرش کلیسای کاتولیک و واکنش ناکافی آن به موارد کودک‌آزاری را در نهادهای زیرمجموعه خود مورد انتقاد قرار داد و نسبت به آن ابراز تأسف کرد. از جمله اقدامات پیشنهادی در آن نیز ایجاد صندوقی از سوی دولت برای پرداخت غرامت به قربانیان است که به‌طور عمده از دهه ۱۹۷۰ تا امروز مورد آزار واقع شده‌اند.

آزار و اذیت کودکان اسپانیایی در مؤسسات کاتولیک

آغاز تحقیقات کودک‌آزاری در اسپانیا

اسپانیا به‌عنوان کشوری با سنت‌های قوی کاتولیک، برخلاف فرانسه، آلمان، ایرلند و ایالات متحده، تا پیش از این و حتی زمانی که آزار و اذیت‌های انجام‌شده در مؤسسات کاتولیک موضوع خشم عمومی مردم بود، هیچ‌گونه دستوری برای انجام تحقیقات در امور مربوط به روحانیون کلیساها و کارکنان مؤسسات مذهبی صادر نکرد. با این حال نمایندگان پارلمان اسپانیا با هدف اصلاح وضعیت جاری، کشف موارد رخ داده، پرداخت غرامت به قربانیان و جلوگیری از رخ‌دادن موارد جدید، در مارس ۲۰۲۲ به تشکیل کمیسیونی متشکل از چند کارشناس پرداخت تا از اعمال شخصی وحشتناک انجام شده علیه کودکان بی‌دفاع در مؤسسات کاتولیک اسپانیا پرده‌برداری کند.

کمیسیون تشکیل‌شده برای انجام فعالیت‌های خود به کمک کارشناسان حقوقی و شهادت خود قربانیان تکیه کرد. کلیسا نیز به‌رغم خودداری چندین ساله خود از انجام هرگونه تحقیق عمیق در این زمینه، موافقت کرد اطلاعات جمع‌آوری‌شده در مورد پرونده‌های کودک‌آزاری توسط حوزه‌های تحت پوشش خود را در اختیار این کمیسیون قرار دهد.

کنفرانس اسقفان کلیسای کاتولیک نیز از تشکیل یک مجمع عمومی فوق‌العاده برای بررسی وضعیت متخلفان و ایجاد پروتکل‌هایی برای برخورد با آزار و اذیت کودکان، همچنین برپایی دفاتر حمایت از کودکان در حوزه‌های تحت پوشش اسقف خبر داد و در ماه ژوئن اعلام کرد شهادت ۹۲۷ قربانی را ثبت کرده است، با این حال این رقم بسیار کمتر از ۲۲۰۶ قربانی ثبت‌شده توسط روزنامه‌های اسپانیایی و ۱۰۳۶ کودک مورد آزار قرار گرفته در فاصله سال‌های ۱۹۲۷ تا ۲۰۱۸ بود.

آزار و اذیت کودکان اسپانیایی در مؤسسات کاتولیک

روزنامه‌ها مدعی شده‌اند که این آمار بسیار کمتر از خشونت‌های انجام‌گرفته در حق کودکان اسپانیایی در نهادهای یادشده است وهمان‌طور که کمیسیون‌های مستقل تنها در فرانسه ۲۱۶ هزار کودک قربانی را از سال ۱۹۵۰ تاکنون، در آلمان ۳۶۷۷ کودک‌آزاری را در فاصله ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۴ و در ایرلند بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ آزار و اذیت را شناسایی کرده‌اند، آمار کودکان قربانی امیال انسانی در اسپانیا بسیار بیشتر از ارقام ارائه شده است.

کد خبر 699848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.