تسویه معوقات حقوق کارگران شهرداری گُنبد تا پایان هفته

شهردار گنبدکاووس گفت: پرداخت معوقات حقوق کارگران شهرداری از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان هفته معوقات یک ماه از حقوق آن‌ها پرداخت می‌شود و مابقی آن نیز ظرف یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

سیدعلی‌اصغر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه شهرداری گنبدکاووس در نظر گرفته شده است که ۷۰ درصد آن در حوزه عمرانی و ۳۰ درصد در حوزه هزینه‌های جاری است.

وی افزود: ۴۰ درصد از بودجه ۷۵۰ میلیارد تومانی شهرداری باید صرف هزینه‌های عمرانی شود، اما شهرداری با عزم جدی ۷۰ درصد از بودجه را با هدف خدمات‌رسانی به مردم شهر گنبدکاووس به این بخش اختصاص داده است.

شهردار گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر به عنوان کارگر خدمات شهری و فضای سبز در شهرداری فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر به صورت ستادی در شهرداری مستقر هستند و مابقی در سطح شهر خدمات ارائه می‌دهند.

وی علت پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری را رکود مراجعات برای صدور پروانه در فصل تابستان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است، مراجعات مردم برای صدور پروانه و دیگر خدمات شهری سبب افزایش بودجه شهرداری می‌شود که این رکود در فصل تابستان سبب شد، ۷۰ روز از حقوق کارگران خارج از ستاد پرداخت نشود.

موسوی ادامه داد: پرداخت معوقات حقوق این کارگران زحمت‌کش از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان هفته معوقات یک ماه از حقوق آن‌ها پرداخت می‌شود و مابقی آن نیز ظرف یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مکان فعلی جمعه بازار گنبدکاووس در محله مسکونی بود و باعث رنجش ساکنان آن می‌شد، تاکید کرد: چند نقطه از شهر گنبدکاووس که خارج از بافت مسکونی قرار دارد مورد بازدید قرار گرفته است و به زودی مکان فعلی جمعه‌بازار تغییر پیدا خواهد کرد.

کد خبر 699814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.