وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۷ آبان

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلان‌شهرهای کشور امروز (یکشنبه) در ساعت منتهی صبح با قرار گرفتن بر موقعیت آلوده، سالم، ناسالم و پاک ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان با شاخص ۱۵۱، در وضعیت (قرمز) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای مشهد با شاخص ۱۴۰، اهواز با شاخص ۱۵۰، زاهدان با شاخص ۱۱۸، قزوین با شاخص ۱۰۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۶۶، ارومیه با شاخص ۵۱، کرج با شاخص ۷۴، بوشهر با شاخص ۵۷، تهران با شاخص ۸۸، شهرکرد با شاخص ۵۹، بیرجند با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۹۰، زنجان با شاخص ۶۴، سمنان با شاخص ۷۶، شیراز با شاخص ۷۷، قم با شاخص ۶۵، کرمان با شاخص ۶۰، کرمانشاه با شاخص ۷۳، اراک با شاخص ۹۷، همدان با شاخص ۶۰ و یزد با شاخص ۶۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۲، ایلام با شاخص ۴۰، سنندج با شاخص ۴۳، یاسوج با شاخص ۳۸، رشت با شاخص ۴۲، خرم‌آباد با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای گرگان، ساری، بندرعباس و ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 699807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.