نداشتن نگاه علمی چرخه‌های تولید ناقص در بویراحمد ایجاد کرده است

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: نگاه سنتی به ظرفیت‌های شهرستان بویراحمد و نبود نگاه علمی باعث ایجاد چرخه‌های تولید ناقص شده‌است.

به گزارش خبرنگار، شهرام مهدوی‌مطلق امروز _شنبه، ششم آبان‌ماه_ در نشست هماهنگی رویداد علمی «دنا» اظهار کرد: سال‌های سال ما آرزوی این را داشتیم که در محافل دانشجویی چنین اقداماتی آغاز شود و این اقدام ارزشمند بسیج دانشجویی استان، افق‌های جدیدی را فراروی جریان فعال دانشجویی استان قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز ما در استان از خلاء مسئله‌محوری مبتنی بر نگاه علمی برای حل مسائل رنج می‌بریم و دولت سیزدهم توجه خاصی را به این مقوله دارد و این رویداد می‌تواند به دولت در این خصوص کمک کند.

فرماندار بویراحمد گفت: اگر در رویداد علمی «دنا» بومی محور عمل شود به مراتب نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: برای مثال با توجه به شرایط آب و هوایی، شهرستان بویراحمد می‌تواند توسعه خود را در بخش کشاورزی و دامپروری پیگیری کند، اما از آنجا که نگاه ما چه مردم و چه مسئولین مبتنی بر روش‌های علمی نیست، بیشتر کار با نگاه سنتی است و این نگاه مقرون به صرفه نیست و اگر نگاه علمی باشد، باید کشاورزی اقتصادی را در پیش بگیریم.

مهدوی‌مطلق خاطرنشان کرد: در بحث دامپروری در شاخه‌های مختلف هم تاکنون یک نگاه علمی وجود نداشته و از این رو بازدهی‌ها کم و هدر رفت انرژی زیاد داریم و زنجیره‌های ارزش و چرخه‌های تولید بسیار ناقص است، در این دولت تا حد زیادی به این خلاء توجه شده و اغلب سرمایه‌گذاری‌ها به سمت پروژه‌ها و طرح‌هایی هدایت شده‌اند که برخی از چرخه‌های تولید و زنجیره‌های ارزش را تکمیل کند.

وی این نوع ورود بسیج دانشجویی را فاخر دانست و افزود: هر جایی که ساختارهای دولت نیاز به حمایت از شما دارد، ما پشتیبان بسیج دانشجویی و دیگر تشکل‌های دانشجویی که به نظام مسائل اساسی ورود کنند، خواهیم بود.

کد خبر 699769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.