ورود ۷۵ دستگاه میدل باس به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: خرید ٧٥ دستگاه میدل باس نیز انجام شده و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هادی شه دوست شیرازی در این خصوص اظهار کرد: با تعامل سازنده شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین تسریع در روند پروژه‌های کلان حوزه حمل‌ونقل، زیرساخت‌های شهری همچون مترو، اتوبوس، تاکسی و سامانه‌های هوشمند بهبود می‌یابند.

وی افزود نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اتصال خطوط ۱ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، آغاز عملیات اجرایی فاز یک از خط ۴ مترو و بهره برداری از ۳ پروژه هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک از اقدامات مهمی است که در حال اجراست و این اقدامات تحول در مسیر حمل و نقل کلان شهر شیراز را به دنبال دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده است.

شه دوست شیرازی اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندد.

وی شه دوست شیرازی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعاً پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است تا با تأیید و همراهی شورای اسلامی این کلان‌شهر، نسبت به تأمین یک‌هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: همچنین شهرداری شیراز در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.

شهدوست شیرازی تاکید کرد: خرید ٧٥ دستگاه میدل باس نیز انجام شده و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی ۸ هزار واحد تاکسی در شهر شیراز گفت: هم اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آن نیازمند نوسازی است.

به گفته معاون حمل و نقل ترافیک، شهرداری شیراز در این راستا با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و یک‌هزار واحد دیگر طی شش ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد و همچنین نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.

شهدوست شیرازی در خصوص تأمین تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی اظهار کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلان‌شهر شیراز اجرا و به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به طور کلی شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

کد خبر 699738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.