نگاه قومی و عشیره‌ای در انتخابات آسیب‌زا است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مردم از نگاه قومی و عشیره‌ای در انتخابات پرهیز کنند، چرا که این نگاه باعث آسیب به جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار، سید جواد هاشمی‌مهر روز _شنبه، ششم آبان‌ماه_ در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کهگیلویه با محکوم کردن جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق مردم غزه، کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و شرافت انسانی در زمان جنگ را ندارد.

وی افزود: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ماه را پیش رو داریم که مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات با تلاش خود زمینه حضور باشکوه مردم در انتخابات را فراهم کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله انتخابات گفت: بخشی از سخنان رهبر معظم متوجه مردم و برخی دیگر متوجه مجریان انتخابات است.

وی بر تأمین سلامت انتخابات تاکید کرد و افزود: بخشی از سلامت انتخابات بر عهده مجریان است و اگر سمت و سوی ما له یا علیه هیچ‌کدام از کاندیدای انتخابات نباشد مردم به ما اعتماد می‌کنند و انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود.

هاشمی مهر تصریح کرد: هیچ‌کدام از مجریان انتخابات این اجازه را ندارند به غیر از قانون رفتار و عمل کنند، بنابراین وظیفه ما خدمت به مردم و برگزاری انتخابات در کمال سلامت است.

وی مردم را پایه و اساس همه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات که وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند همه از همین مردم هستند و گویای مردمی بودن انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم با آرامش روند انتخابات را دنبال کرده و بر احساسات خود غلبه کنند و با دشمن‌شناسی زمینه انتخابات پرشوری را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه از بزرگان و ریش‌سفیدان این انتظار می‌رود که انتخابات را به سمت آرامش ببرند، گفت: مردم انتخاب صحیح داشته باشند و مسائل قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای را در تصمیم‌گیری دخیل نکنند که به شدت آسیب خواهیم دید.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، افزود: اگر فارغ از نگاه قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای فرد شایسته که توان تحلیل مسائل داخلی و بین‌المللی را داشته باشد انتخاب و راهی مجلس کنیم، مجلس قوی برای تصویب قوانین خواهیم داشت.

کد خبر 699733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.