برنج به سبد صادراتی مازندران اضافه شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: لازم است در کشاورزی به سمتی حرکت کنیم که برنج هم به سبد صادراتی مازندران افزوده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، بابک مؤمنی امروز _شنبه، ششم آبان‌ماه_ در نشست صمیمی با همکاران معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار کرد: حوزه تولیدات گیاهی بخشی از سازمان است که باعث بالندگی و افتخار همه ما است، چراکه ۸۵ درصد تولیدات مازندران در بخش تولیدات گیاهی به ثمر می‌نشیند.

وی با بیان اینکه از ۷.۸ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی، ۷ میلیون تن در حوزه تولیدات گیاهی است، افزود: در توسعه گلخانه‌ها باید پرشتاب حرکت کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: مدیران آینده سازمان با نظر تخصصی معاونت‌های تولیدات گیاهی و دامی انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه کشاورزی استان باید بازنگری و طرح‌های محوری در حوزه کشاورزی استان تهیه شود، ادامه داد: در این زمینه دستاوردهای کمی و کیفی و اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها باید مشخص شود.

مؤمنی تصریح کرد: رئیس اداره روابط عمومی سازمان به عنوان مسئول مستقیم تهیه طرح راهبردی سند توسعه بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت صادرات محقق شود، قیمت محصولات کشاورزی متعادل خواهد شد؛ باید به سمتی حرکت کنیم که برنج هم به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برای کشت قراردادی، سازمان باید پای کار باشد و این کار را با اتحادیه‌ها و تشکل‌های قوی پیگیری کند، خاطرنشان کرد: در حوزه نهال سالم باید فکر ویژه‌ ای صورت گیرد و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

کد خبر 699719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.