راه‌اندازی فاز نخست بوستان ولایت به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به بسترهای مناسب در بوستان ولایت گفت: برای اینکه ۳۰ هکتار از این بوستان قابل بهره‌برداری توسط عموم مردم باشد، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهرداد روحانی‌وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه بوستان ولایت به وسعت ۲۷۰ هکتار بزرگترین بوستان قم است، اظهار کرد: این بوستان در ورودی شهر می‌تواند بستر خوبی را برای استفاده شهروندان و مسافران مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که فاز یک بوستان ولایت به وسعت ۳۰ هکتار به مرحله استفاده توسط مردم برسد، افزود: تقاضاهای بسیاری در این زمینه داشتیم و شهردار قم نیز همراهی خوبی داشتند، اما تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این بوستان با چنین وسعتی با بودجه منطقه قابل حل نیست.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به اینکه در توسعه فضای سبز از بودجه‌های استانی و شهرداری استفاده می‌شود، گفت: با توجه به تقاضا و رشد شهر سرمایه‌گذاری زیادی در بوستان‌های علوی، غدیر و خضر صورت گرفته است، در بوستان ولایت نیز بسترهای خوبی نهفته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل راه ورودی بوستان باید با همکاری اداره راه و شهرسازی حل شود، اضافه کرد: برای اینکه ۳۰ هکتار از این بوستان قابل بهره‌برداری توسط عموم مردم باشد، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

روحانی‌وزیری با تاکید بر اینکه اقدامات مقدماتی شامل درختکاری و خیابان‌کشی انجام شده و مبلمان شهری هم نصب شده است، گفت: چون بوستان روشنایی و راه ورودی مناسب ندارد، استفاده کامل از آن صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص فضای سبز محلات تصریح کرد: در بافت فرسوده زمینی برای ایجاد فضای سبز وجود ندارد؛ در طرح‌های بازآفرینی شهری ۱۵ لکه به ستاد بازآفرینی شهری معرفی شده و نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته تا در کمیسیون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری به تصویب برسد، اگر این موارد تصویب شود، اقدامات اجرایی برای ایجاد فضای سبز صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم افزود: امیدواریم بتوانیم حدفاصل میدان سعیدی تا میدان امام فضاهای سبز محلی ایجاد کنیم تا به نیاز مردم پاسخ داده شود.

کد خبر 699690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.