آخرین جزئیات از برگزاری آزمون ورودی سمپادی‌ها / مذاکرات به کجا رسید؟

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اعتراض خود را برای ابطال پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرده‌ایم و اکنون در حال مذاکره هستیم تا برای این موضوع تصمیم مجدد گرفته شود.

به گزارش ایمنا، الهام یاوری درباره اعتراض دانش‌آموزان سمپاد برای برگزاری آزمون مجدد ورودی مدارس اظهار کرد: این تصمیم دیوان عدالت اداری و یک تصمیم قضائی است و برای بیان اعتراض خود از ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: اعتراض خود را برای ابطال پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرده‌ایم و اکنون در حال مذاکره هستیم تا برای این موضوع تصمیم مجدد گرفته شود، آزمون امسال برگزار نمی‌شود و سال آینده قرار است که برگزار شود، بنابراین تا آن زمان برای انجام مذاکرات مهلت داریم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه بر اساس این تصمیم حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز هر سال باید امتحان دهند، تاکید کرد: در حال مذاکره هستیم؛ اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود و هرچند در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیستیم، اما تلاش می‌کنیم تا ابعاد این موضوع را تشریح کنیم، مهم‌ترین افرادی که از اجرای این تصمیم سود می‌بردند، مؤسسه‌های تست‌زنی هستند که بازار سنگینی را برای خود ایجاد می‌کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان در جریان پیگیری‌ها، تلاش‌ها و افت و خیزهای این موضوع هستند و می‌دانند که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، همه تلاش خود را در این زمینه به‌کار می‌گیرد.

کد خبر 699664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.