فعالان رسانه‌ای اخبار انتخابات را از مبدا قانونی صحت‌سنجی کنند

فرماندار نطنز گفت: مدیران و فعالان عرصه خبر، اسامی، اطلاعات و اخبار انتخابات را از مبدا قانونی و منبع رسمی خبر پیگیری و صحت‌سنجی کنند.

به گزارش ایمنا، محمدعباس ظریفی با قدردانی از زحمات و پیگیری‌های اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در آگاهی‌بخشی مردم برای انتخابات، از آن‌ها خواست با هدف رعایت عدالت برای تمام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از گمانی‌زنی‌های غیردقیق و انتشار اسامی غیرصحیح، پرهیز کنند.

وی افزود: گمانه‌زنی‌ها و بازنشر نام تعدادی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه نطنز و بادرود و قمصر در بعضی شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی همراه بوده است.

وی با تشکر از تمام خبرنگاران و رسانه‌های فعال مجازی تاکید کرد: فهرست‌های منتشر شده وجاهت قانونی و رسمی ندارد و تأیید نمی‌شود، تا پایان انتخابات همچون گذشته تلاش خواهیم کرد تا اخبار قابل انتشار با سرعت مناسب، در اختیار همه مدیران رسانه‌ها قرار گیرد و اصول شفافیت و صداقت رعایت شود.

حجت الاسلام جابر محمدی بصیر، دادستان عمومی و انقلاب نطنز نیز خطاب به مدیران رسانه‌ها، گفت: رسانه‌ها از گمانه‌زنی‌های بیهوده و غیر واقعی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه درج اسامی افرادی که برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه نطنز و بادرود و قمصر در فضای مجاری بعضاً غیر واقعی است، افزود: این گونه اقدامات می‌تواند سو برداشت و احتمال رفتارهای غیرعادلانه را افزایش دهد.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز اظهار کرد: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در انتشار اخبار دقیق و حرکت به سمت انتخابات پرشور دقت لازم را داشته باشند تا منجر به تخلفات و جرایم انتخاباتی نشود.

کد خبر 699657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.