پیش‌بینی تولید بیش از ۳ هزار تن میگو در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان از واگذاری فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان به مساحت شش هزار هکتار خبر داد و گفت: مقدمات واگذاری مزارع این مجتمع به متقاضیان واجد شرایط در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود امسال میگو در بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ذخیره‌سازی و سه هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید شود.

اسماعیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حوزه تجاری فاز نخست مجتمع پرورش میگوی گمیشان به مساحت چهار هزار هکتار با ۱۴۱ مزرعه چهل‌هکتاری از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید میگو در این مزرعه به هفت هزار تن در سال رسیده است، افزود: فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان به مساحت شش هزار هکتار با هدف تولید حدود ۱۱ هزار تن میگو با ۲۲۲ مزرعه طراحی شده و تا ۱۸ هزار هکتار قابل توسعه است.

مدیرکل شیلات گلستان اضافه کرد: مقدمات واگذاری مزارع این مجتمع از طریق ستاد میگوی استان به متقاضیان واجد شرایط در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی مجتمع، میگو ذخیره‌سازی و سه هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید شود.

جباری تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های اصلی و تسریع در واگذاری فاز دوم مجتمع میگوی گمیشان، تکمیل زیرساخت‌های فاز نخست مجتمع میگوی گمیشان و ایجاد مرکز تکثیر میگو در استان گلستان از برنامه‌های توسعه‌ای شیلات استان گلستان در حوزه میگو است.

کد خبر 699534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.